برگزاری نشست تخصصی «صیانت از فندق‌های بومی ایران» در اردبیل

به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل، نشست تخصصی صیانت از فندق‌های بومی ایران در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نشست تخصصی صیانت از فندق‌های بومی ایران در اردبیل اظهار داشت: این نشست روز چهارشنبه 26 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح در سالن کنفرانس دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل واقع در میدان بسیج با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار خواهد شد.

وی ارائه راهکارهای لازم برای صیانت از فندق‌های بومی استان با رویکرد احیاء و اصلاح و تبیین جایگاه فندق استان در سطح ملی و تدوین جایگاه آن در نقشه جامع علمی کشور برای دریافت فاینانس پایدار از مجلس شورای اسلامی را از مهمترین اهداف نشست تخصصی صیانت از فندق‌های بومی ایران عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل ایجاد همگرایی بین متولیان و مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی برای نیل به یک برنامه استراتژیک برای صیانت و توسعه فندق را از دیگر اهداف برگزاری این نشست دانست و تصریح کرد: جنگل‌های فندقلوی نمین و حتم مشه‌سی از خزانه‌های غنی ژنتیکی فندق کشور بوده که در استان اردبیل واقع شده است.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه قبل از انجام هر کار اصلاحی، شناخت تنوع و ظرفیت ژنتیکی هر گونه گیاهی امری لازم و ضروری است، افزود: مطالعه ژئوتیپ‌های فندق سطح کشور، فرصتی برای اصلاح الگوی کشت محصولات سازگار با شرایط آب و هوا و میزان سازگاری با منطقه است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه می‌توان از این طریق، سهم قابل توجهی در تولید این محصول در کشور و اشتغالزایی در این بخش به دست آورد، گفت: امیدواریم بتوانیم بابرنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد برگزاری هر چه بهتر این نشست تخصصی در استان اردبیل باشیم.

 

انتهای پیام/ع

ارائه راهکارهای لازم برای صیانت از فندق‌های بومی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.