ترابی زاده خبر داد:

جایگزینی 49 فروند کشتی در 5 سال آینده/خط کانتینری آسیا به اروپا راه اندازی می شود

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی از جایگزینی 49 فروند کشتی طی پنج سال آینده برای توسعه ناوگان دریایی خبر داد.

جایگزینی 49 فروند کشتی در 5 سال آینده/راه اندازی خط کانتینری آسیا به اروپا در آینده ای نزدیکبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سامان ترابی زاده معاون فنی بازرگانی کشتیرانی با بیان اینکه بر اساس طرح توسعه، 49 فروند از کشتی های ناوگان  طی پنج سال آینده جایگزین می شود ،گفت: در پروژه ساخت این مجموعه  ،از ظرفیت سازندگان داخلی و   سازندگان خارجی استفاده می کنیم.

وی در ادامه به ورود شناورهای جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سه ماهه اول 2018 اشاره کرد و بیان کرد : با توجه به تکنولوژی های نوین استفاده شده در این کشتی ها به ویژه در بخش مصرف سوخت، شرایط خوبی به وجود خواهد .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ،به سرعت در حال بازپس گیری بازار بین المللی هستیم ،تصریح کرد: با ایجاد خطوط متنوع خود را به شرایط قبل از تحریم نزدیک می کنیم .

ترابی زاده  درباره طرح های توسعه محور شرکت کشتیرانی گفت : در آینده ای نزدیک خط کانتینری آسیا به اروپا و برعکس آن راه اندازی می شود.

به گفته وی بخشی از توسعه فعالیت ها در برنامه توسعه شرکت معطوف به توسعه بخش فراساحل است که برای اجرای این برنامه ها نیازمند افزایش سرمایه هستیم که باید به تصویب مجمع صاحبان سهام برسد .

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی اظهار کرد: با توجه به کسب مجوز از هیئت مدیره کشتیرانی، تصویب مجمع صاحبان سهام و باگشایش خطوط اعتباری در کشورهایی چون چین و کره جنوبی  از ظرفیت های ایجاد شده استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به شرایط حمل و نقل دریایی در دنیا گفت: در 6 ماه نخست امسال با توجه به افزایشGDP و توسعه تجارت در نقاط مهم اقتصاد جهانی ،نشانه هایی از بهبود و رشد قابل قبولGDP نمایان شده است.

ترابی زاده سپس به بررسی عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 2016 پرداخت و گفت : طبق آمارها نسبت به سایر فعالان در این حوزه ، عملکرد IRISL بسیار موفق بوده است .

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: بسیاری از شرکت های کانتینری در سال گذشته زیان ده بودند، اما کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در همین مدت سود قابل قبولی را در این بخش کسب کرده است.

وی افزود: در بخش حمل و نقل فله و کالای عمومی نیز سود ده بوده به طوری که در قیاس با شرایط بین المللی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم از بروز ضرر و زیان جلوگیری کرده و هم سود قابل قبولی را کسب کرده است.

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دخالتی در تعیین نرخ بازارهای  بین المللی نداشته و شرایط به شدت رقابتی است، گفت: برای رسیدن به سوددهی و جلوگیری از زیان در بخش هزینه ها مدیریت بهینه ای را انجام و برای کاهش بیش از پیش هزینه ها و مدیریت بهینه حمل و نقل در حال راه اندازی سیستم های نوین هوشمند بر روی ناوگان هستیم .

وی به خروج از بحران حمل ونقل دریایی اشاره کرد و گفت:با ورود کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای بین المللی، امکان تردد در  نقاطی که در گذشته امکان رفت و آمد در آنجا وجود نداشته،محقق شده  و این موضوع در روند سودآوری شرکت بسیار موثر است.

ترابی زاده  به ویژگی مهم کشتیرانی  در استفاده از کشتی های ملکی خود در شرایط حاضر اشاره کرد و افزود: ضمن اینکه در اختیار نداشتن شناور استیجاری در شرایط تحریم  مانع از بروز مشکل برای این شرکت شد ،  توسعه همکاری های بین المللی و ایجاد شرکت های منطقه ای در نقاط مختلف هم شرایط خوبی را برای آن به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته 17 خط بین المللی وارد آب ها و بنادر کشور شده و نیمی از بازار کانتینری را تصاحب کرده افزود : طی سال های گذشته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حدود 85 درصد از محموله های  کشور را حمل می کرد ،اما امروزه با افزایش رقبا، این خلا را با افزایش تن مایل ،به خصوص در بخش فله و بازار بین الملل پر کرده است.

ترابی زاده افزود : این شرکت از هیچ نوع امکانات ویژه ای مانند سوخت یارانه ای و یا تخفیف بندری بهره مند نیست اما در آب های سرزمینی خود مانند دیگر شرکت ها در حال رقابت است.

وی تاکید کرد: بخش فله و کالای عمومی در سال 95 رشد قابل قبولی داشته است.

معاون فنی بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنین به سفارش ساخت 200 فروند واگن اشاره و افزود: با ورود این واگن ها در بخش حمل و نقل ترکیبی نیز توسعه قابل توجهی ایجاد می شود.

ترابی زاده با اشاره به خوش بینی به آینده حمل و نقل دریایی نیز گفت: در بخش خدمات لجستیک 100 درصد افزایش فعالیت خواهیم داشت .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار