امام جمعه مشهد؛

امام سجاد (ع) پیام انقلاب عاشورا را به جهانیان رساند

نماینده ولی فقیه در خراسانرضوی گفت:وجود مقدس امام سجاد (ع) به عنوان رهبر انقلاب عاشورا پیام این انقلاب را به گوش جهانیان رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   آیت الله سید احمد علم الهدی درمراسم عزاداری شهادت امام زین العابدین (ع) در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به نقش امام سجاد (ع) در زنده نگاه داشتن قیام عاشورا افزود: انقلاب عاشورا سه رهبر معصوم داشت و به همین خاطر قیامی است که حتی در جوامع غیر شیعی نیز رسوب کرده و ماندگار شده است.


وی گفت: انقلاب عاشورا یک حرکت دفعی و آنی نبود و باید در این انقلاب جامعه به یک بلوغ اجتماعی و فکری میرسید و کسی که جامعه را به این بلوغ رساند وجود مقدس امام حسن (ع) بودند امام حسین (ع) رهبر اجرایی انقلاب بودند که انقلاب را به اجرا رساندند و در این راه با یارانشان به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد افزود: انقلاب عاشورا از نظر حجم و اندازه در مقیاس کوچکی بود و در آن دوران دنیا از نظر ارتباطات در وضع بسیار ضعیفی بوذ و به هیچ عنوان راه ارتباطی وجود نداشت، اما وجود مقدس امام سجاد (ع) به عنوان رهبر نهادینه ساز این انقلاب باعث شد این انقلاب جهان را دگرگون سازد و پیام آن به گوش جهانیان برسد و اگر تلاش‌های این امام نبود هیچ گاه پیام دگرگون ساز عاشورا به جهانیان نمیرسید.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

مراسم عزادی روز شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار