طرح قرآنی «بشارت 1452» با حضور اعضای شورای اندیشه ورزی کلید خورد

دومین جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور اعضای شورا در ساختمان این شبکه برگزار شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل ازروابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما ، دومین جلسه شورای اندیشه ورزی شبکه قرآن و معارف سیما با حضور دکتر محمدحسین محمدزاده ، حجج اسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، حمید محمدی و محسن عرفاتی ، سیدعلی سرابی ، سعید مقیسه و امیر عربلو در سالن جلسات این شبکه برگزار شد .

در ابتدای این جلسه دکتر محمدزاده رئیس شورای اندیشه ورزی با اشاره به برند سازی برنامه ها جهت جذب مخاطب حداکثری گفت : برنامه های شاخص باید فاکتورهایی را دارا باشد که بتواند جذب مخاطب حداکثری را بدست آورند و مخاطبان زیادی را برای دیدن و یا پیوستن به آن برنامه همگرا کند.

وی عنوان کرد : شبکه قرآن نیز برنامه های برندی در حوزه های مختلف قرآنی و معارفی دارد که می توان از برنامه شمسه در حوزه آموزش قرآن که سرفصلهای مختلف آموزشی را مطرح می کند ، برنامه رصد که در حوزه اطلاع رسانی فعالیت دارد ، برنامه پرسمان که به پاسخگویی سوالات بینندگان در حوزه های احکام ، عقائد ، تربیتی و غیره با حضور کارشناسان مجرب می پردازد ، برنامه یاد خدا که توانسته مباحث معارفی را با یک نظم منطقی توسط کارشناسان مطرح پیش ببرد و برنامه روزی بهتر در حوزه سبک زندگی اسلامی و خانه و خانواده نام برد .

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پیشنهاد داد هر یک از اعضاء به سلیقه و با توجه به روحیه خود یکی از این برنامه ها را به طور اختصاصی رصد کنند و اگر مواردی و نظری در خصوص آن برنامه بود به شورا ارائه و در راستای رشد آن برنامه تصمیم گیری شود .

در ادامه دکتر محمدزاده با اشاره به این که برنامه های برند شبکه لزوما برنامه های روتین و هفتگی نیستند تأکید کرد: برخی برنامه های فصلی و مناسبتی را نیز می توان در چارچوب برنامه های برند شبکه مورد ارزیابی قرار داد. به عنوان مثال برنامه «بشارت 1451» که در تابستان سال جاری پخش شد را می توان از این سنخ به شمار آورد که از برنامه های برند شبکه قرآن و معارف و حتی شبکه های دیگر رسانه ملی است.

وی ضمن پیشنهاد برنامه ریزی لازم برای «بشارت 1452» و پرداختن به سه رویکرد جزء محوری، سوره محوری و محتوا محوری در برنامه «بشارت» اظهار داشت: می توان راهبرد مربوط به « بشارت 1452» را با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مبنای گفتمان سازی طراحی کرد و همچنان که مقام معظم رهبری بر معارف و پیام های سوره مبارکه ممتحنه تأکید داشتند می توان برنامه ریزی برای طرح 1452 را با محوریت این سوره مورد توجه قرار داد.

در این جلسه حجت الاسلام حشمتی، معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به موضوع اخلاق فردی و اجتماعی و اهمیت آن اظهار داشت: به نظر می رسد یکی از نیازهای جامعه ایران پرداختن به این موضوعات باشد و باید در شبکه قرآن و معارف سیما مورد تمرکز و تأکید قرار بگیرد.

حشمتی علاوه بر این پیشنهاد کرد: با پرهیز از نگاه متشتت به چند موضوع، صرفا بر یک موضوع تمرکز شود.

در ادامه حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به ضرورت ریل‌گذاری و تعیین خطوط اصلی و راهبردی شبکه گفت: مدیران فرهنگی باید فارغ از میزان حضور خود در جایگاه فعلی به تعیین راهبرد طولانی مدت بپردازند.

وی با اشاره به این که نیازهای فرهنگی جامعه بایستی سنجیده شوند و باید آموزش اعتقادات، اخلاق و احکام مورد توجه جدی قرار بگیرد.

در انتهای این جلسه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری جلسه آینده شورای اندیشه ورزی شبکه، موضوع ارزیابی برنامه های برند شبکه و همچنین تصمیم گیری برای برنامه « بشارت 1452» را به عنوان دستور کار جلسه آینده تعیین کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار