رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

پرداخت 164 هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت از محل مالیات بر ارزش افزوده

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: 164 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار طرح تحول سلامت قرار گرفته که چهارهزار میلیارد تومان این رقم مربوط به سال گذشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید کامل تقوی‌نژاد،  امروز مهر در همایش مسائل و مشکلات مربوط به مالیات در سالن مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کشور ایران از نظر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی ، پائین ترین کشور جهان هست.

وی تصریح کرد: هم اکنون تولید ناخالص داخلی کشور ایران حدود 8 درصد است در حالی که این رقم در کشورهای همسایه ما بین 15 تا 20 درصد است.

به گفته وی، 90 هزار میلیارد تومان سهم مالیات کشور در سال گذشته بود که در همین دولت 5 هزار میلیارد تومان و در مجلس شورای اسلامی نیز 5 هزار میلیارد تومان دیگر به آن اضافه شد که ما گفتیم محقق نمی شود و با مشکل مواجه شدیم.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، یادآورشد و گفت: 65 هزار میلیارد تومان نیزتاکنون به شهرداریهای کشور بابت عوارض پرداخت شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای قانون و تحقق سهم مالیات کشور را تاکید کرد و گفت: ما اعتقاد داریم مالیات حق الناس و بیت المال است و فلسفه دریافت مالیات عدالت است یعنی از عده ای مالیات برای برطرف کردن مشکلات جامعه دریافت شود و نمی توان با بی عدالتی از مردم مالیات دریافت کرد.

تقوی نژاد، با تاکید بر اجرای عدالت مالیاتی افزود: عدالت مالیاتی یعنی اینکه هر کس از نعمتهای کشور برخوردار است به همان اندازه مالیات پرداخت کند.

وی همچنین نرخ مالیاتی در کشور را پائین دانست، گفت: به اعتقاد من با توجه به بخشهای تولیدی کشور این نرخ بازهم کاهش می یابد.

*اقتصاد مقاومتی برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

به گفته وی، اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است که ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب در مورد آن بسیار هوشمندانه بود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، فرار مالیاتی را به فرموده رهبر فرزانه انقلاب جرم عنوان کرد و گفت: کسی در نظام جمهوری اسلامی ما نباید مالیات پرداخت نکند.
تقوی نژاد، با تاکید بر اینکه 40 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور از پرداخت مالیات معاف است گفت: کارکرد مناطق آزاد کشور باید مورد بررسی قراربگیرد و باید باید بازنگری کرد که آیا فعالیت مناطق آزاد به نفع اقتصاد، تولید، مالیات و نفع کشور هست یا نیست.
وی، بررسی و بازنگری برخی سوءاستفاده هایی راکه از اختیارات قانونی انجام می شود خواستار شد و گفت: شرکتهای دانش بنیان 15 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.
تقوی نژاد، در پایان دریافت 92میلیارد تومان مالیات سال گذشته از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را خاطرنشان کرد و گفت: 75 میلیارد تومان آن به عنوان عوارض در اختیار شهرداریهای این دو شهرستان قرارگرفت.

*تامین 50 درصد از بودجه کشور از راه دریافت مالیات

وی با بیان اینکه 50 درصد از بودجه کشور از راه دریافت مالیات تامین می شود، افزود: بودجه جاری هدر دادن نیست بلکه صرف عمران، آبادی و امنیت کشور می شود و باعث افتخاراست که ایران هم اکنون امن ترین کشور جهان است.
شایان ذکر است:همایش یک روزه مسائل و مشکلات مربوط به مالیات با حضور صاحبان صنایع دو شهرستان کاشان آران و بیدگل در سالن همایش های مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.

در این همایش برخی از صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی این دو شهرستان مسائل خود را درخصوص پرداخت مالیات و ارزش افزوده بیان کردند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار