رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

دریافت 40 هزار میلیارد تومان مالیات در 6 ماهه نخست امسال

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود 40 هزار میلیارد تومان در 6 ماهه نخست امسال مالیات اخذکردیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید کامل تقوی‌نژاد،  امروز  در حاشیه برگزاری همایش مسائل و مشکلات مربوط به مالیات در سالن مرحوم تفضلی اتاق بازرگانی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: نزدیک 8 هزار میلیارتومان هم عوارض در 6 ماهه نخست امسال مالیات اخذکردیم که عوارض به طور مستقیم در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد تا برای بخش عمران و آبادی شهرها و دهیاری ها استفاده شود.

وی، با تاکید بر اینکه فرار مالیاتی در یکسال به آن شکل قابل مقایسه نیست گفت: آمارهای ما نشان می دهد که بین 14 تا 30 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی با توجه به اقتصاد زیرزمینی، قاچاق و عدم شفافیت اقتصادی وجود دارد.

به گفته وی، خوشبختانه با اخذ اطلاعات از خود مودیان و دستگاه‌هایی که اطلاعات اقتصادی در اختیار داشتند و تجهیز ادارات مالیاتی ما سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان مالیات توانستیم از محل فرار مالیاتی بگیریم و به خزانه کشور واریز کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص ترغیب و تشویق مودیان به پرداخت مالیات افزود:بهر حال مالیات دهنده‌ها باید در مرحله اول به دولت اعتماد کنند و ما نیز علاوه بر شفاف سازی سیستم سامانه های مالیاتی به دریافت اطلاعات در رسیدگی به مسائل مالیاتی توجه کنیم و از حداقل های اختیاراتی که قانون داده استفاده کنیم.

تقوی‌نژاد، تصریح‌کرد:بر اساس بررسی های ما یک پرونده در سال های گذشته از مرحله ای که مودی اظهارنامه ارائه می کرد تا مرحله ای که رای قطعی صادر می شد بیش از 500 روز طول می کشید که ما توانستیم این مدت را به 200 روز کاهش دهیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مسائل و مشکلات مربوط به مالیات در اتاق بازرگانی کاشان گفت: این همایش به دعوت نماینده شهرستان و مسوولین آن با هدف بررسی وضعیت مالیت ستانی و همچنین بحث و گفتگو با تولیدکنندگان، صنعتگران و اصناف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و آشنایی از نزدیک با مشکلات آنها در زمینه مالیت ستانی برگزارشد.

به گفته وی،بهرحال مالیات به عنوان اینکه تامین کننده عمده بودجه کشور است که به عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

تقوی‌نژاد، با تاکید بر اینکه خوشبختانه اذعان تمامی پرداخت کنندگان بر این هست که مالیات یک امر لازم و واجب برای توسعه اقتصادی کشور است اظهارداشت:از طرفی بحث اعتماد به مردم و تعامل با آنها و بحث مالیات ستانی با توجه به شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم بویژه توجه به اینکه باید تولیدکنندگان و صادرکنندگان و کسانیکه اشتغال بیشتری ایجاد کردند از طرف دولت و سازمان مالیاتی باید مورد توجه قراربگیرند به عنوان یک اولویت در این همایش مطرح شد.

وی افزود:تعامل با مردم، نحوه خدمات رسانی، تسریع در ارائه خدمات، سهولت مالیات گیری و همچنین موضوعاتی در ارتباط با اینکه اختیار بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی مالیاتی به شهرستان و مدیران آن واگذار شده است از دیگر موضوعات مورد بررسی این همایش بود.

به گفته وی، رسیدگی به پرونده های کلان که تاکنون در خارج از شهرستان بوده و باید در خود شهرستان مورد توجه قرار بگیرد از دیگر موضوعات همایش بود که مطرح شد تا در این زمینه با کمک اتاق بازرگانی کاشان، فرمانداران شهرستان و نمایندگان استان وشهرستان کارگروهی در هفته آینده تشکیل شود و مدیران مرتبط از بخش های مختلف بویژه هیات های حل اختلاف حضور پیدا و در پرونده هایی که تاکنون رسیدگی نشده است تسریع ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/م

 

فرار مالیاتی از 14 تا 30 هزار میلیارد تومان در سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.