ثبت نام 18 هزار نفر و صدور 10 هزار ویزا در خوزستان

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از صدور 10 هزار ویزا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی، مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: تاکنون 18 هزار نفر در خوزستان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و برای 10 هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان خوزستانی در سامانه سماح ویزای عراق صادر شده است.


وی از همکاری نکردن کنسولگری عراق در اهواز گلایه کرد و افزود: از 3 کنسولگری عراق در خوزستان ، کنسولگری دائم در اهواز در زمینه صدور ویزا همکاری نکرده و ما را به کنسولگری‌های آبادان و دشت‌آزادگان ارجاع می‌کند.


حویزاوی، اظهار داشت: مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح تا 48 ساعت قبل از اربعین حسینی (18 آبان‌ماه) است از زائران اربعین می خواهیم درخواست خود را برای صدور ویزا به روزهای پایانی موکول نکنند همچنین باید یادآور شد خوشبختانه در حال حاضر از نظر صدور ویزا برای زوار مشکلی نداریم

مدیرکل حج و زیارت خوزستان با تاکید بر لزوم بیمه شدن زوار عنوان کرد: ویزای 10 هزار نفری که صادر شده دارای پیوست بیمه است و تاکید ما این است که تمام زوار خود را در این سفر بیمه کنند.

حویزاوی افزود: از 25 هزار تومان هزینه بیمه‌ای که از زوار اخذ می‌شود، 6200 تومان بابت خدمات درمانی است که زوار می‌توانند با در دست داشتن کد بیمه در صورت وقوع حوادث احتمالی یا بیماری در ایام اربعین به اماکن درمانی هلال احمر که طرف قرارداد بیمه هستند، مراجعه و خدمات درمانی لازم را دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان اظهار داشت: متاسفانه صدور ویزا بدون بیمه توسط برخی افراد سودجو در استانصورت گرفته و نیروی انتظامی نیز چند تن از این سودجویان را دستگیر نموده است.ویزای صادره توسط این افراد فاقد بیمه است.


انتهای پیام/و


صدور بیمه برای زوار الزامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.