متخصصان اتریشی در راه ایلام

گروهی از متخصصان میراث فرهنگی آکادمی علوم اتریش برای آغاز همکاری مشترک در زمینه‌های باستان‌شناسی، تاریخ معماری، زبان‌شناسی، سکه شناسی، اسناد و نسخ خطی در نخستین روز حضور خود در ایران از آثار تاریخی کشورمان دیدن کردند.

متخصصان اتریشی در راه ایلام

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ این گروه در تفاهم‌نامه‌ای که در اواخر سال ۹۴ بین پژوهشگاه و آکادمی علوم اتریش امضا شد، به سرپرستی دکتر فلورین شوارتز از ایران شناسان مطرح اتریشی و از محققان موسسه ایران شناسی آکادمی علوم این کشور وارد تهران شدند.

گابریله پوشنیگ رییس موسسه باستان شناسی، اندراس پولز از موسسه باستان شناسی و سه دستیار از دیگر اعضای حاضر در این گروه شش نفره هستند که در سفر خود همراه با لیلی نیاکان، سرپرست هیات ایرانی و نماینده پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از آثار تاریخی استان‌های کرمانشاه،ایلام و همدان بازدید می‌کنند.

این گروه در روز نخست بازدیدی از اطراف کنگاور و شرق کرمانشاه از جمله طاق‌بستان و معبد آناهیتا داشتند. آنها در سفر به ایلام از سد های جزمان، چناره، سیمره و منطقه شیروان دیدن خواهند کرد. این هیات اتریشی در بازگشت از همدان و تپه هگمتانه نیز بازدید می‌کنند.

متخصصان میراث فرهنگی آکادمی علوم اتریش در پایان بازدیدهای خود، در نشستی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ایران زمینه های همکاری بیشتر بین این پژوهشگاه و آکادمی علوم را بررسی و توافق هایی انجام خواهند داد.

 

انتهای پیام/ه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.