دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان:

اقدامات لازم برای پیشگیری از اعتیاد در بین جوانان افزایش یابد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: وضعیت مصرف مواد مخدر در استان نگران کننده بوده و باید اقدامات پیشگیری در این زمینه افزایش یابد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مجتبی بیرانوند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر گفت: رتبه استان در بحث مصرف مواد مخدر و آلودگی رتبه تک رقمی است و نشان می دهد که ما در لرستان خیلی مشکل داریم و متاسفانه شهرستان پلدختر از این موضوع رنج می برد.

وی افزود: شیوع مواد مخدر در بین جوانان ما با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر می تازد و سرعت ما برای مقابله حدود ۴۰ کیلومتر است که همخوانی ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: بر اساس شیوع شناسایی سال ۹۰ و ۹۴ وضعیت استان لرستان در زمینه مواد مخدر به مراتب نگران کننده و هرساله بدتر می شود و این آمار و ارقام رنج آور است.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد آمار و ارقام به دلیل به خطر افتادن موقعیت درست و صحیح اعلام نمی شود و با عملیات های میدانی همخوانی ندارد در صورتی که باید آمار صحیح اعلام شود تا بتوان برای مبارزه برنامه ریزی درست و مناسب انجام داد.

بیرانوند در ادامه گفت: طی آماری نقاط آلوده لرستان ۴۰ نقطه اعلام شد در صورتی در سفر به دو شهرستان لرستان بیش از ۵۰ منطقه آلوده مشخص شد.

وی گفت: جلسه ها باید ماهانه با کیفیت بالا اجرایی شود تعداد مصوبات کمتر باشد مشکلی نیست بلکه مهم کیفیت است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: شهرستان پلدختر به دلیل خط مسیر ترانزیتی و با توجه به آمار کشفیات نیروی انتظامی در این شهرستان نیز از این موضوع رنج می برد.

انتهای پیام/د

مصرف بالای مواد مخدر در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.