مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی:

کنترل آفت سرخرطومی خرما در سیستان و بلوچستان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ردیابی و کنترل آفت سوسک سرخرطومی خرما در نخلستان‌های این استان نیاز است.

کنترل آفت سرخرطومی خرما در سیستان و بلوچستان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامحسین تیموری  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی  اظهار داشت: نخلستان‌های سیستان و بلوچستان از سال ۶۹ درگیر آفت سوسک سرخرطومی بوده به طوری که هم اینک از سطح ۵۵ هزار هکتار از نخلستان‌های موجود این استان ۳۵ هزار هکتار آن دچار این آفت است.

وی بیان کرد: آفت سوسک سرخرطومی برای نخستین بار در سال ۱۳۶۹ از کشور پاکستان وارد ایران شد و اولین مکانی که مورد هجوم این آفت قرار گرفت شهرستان سراوان بود.

تیموری ادامه داد: این آفت از شهرستان سراوان پس از ۱۰ سال به شهرستان‌های سرباز، ایرانشهر، سیب و سوران و سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان راه یافت.

وی افزود: سوسک سرخرطومی آفتی است که با ورود به تنه درخت خرما بدون برجای گذاشتن علائمی از بیماری سبب خوردگی تنه درخت و از بین رفتن آن می‌شود.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: آموزش، کمک به کشاورزان در کنترل بیماری، برقراری ضوابط قرنطینه‌ای داخلی و ... از مهمترین اقدامات انجام شده به منظور کنترل این آفت در استان بوده است.

بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار