مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان؛

لزوم ترمیم سیل بندهای شعیبه و شاوور پیش از آغاز بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بر لزوم ترمیم سیل بندهای شعیبه و شاوور پیش از آغاز بارندگی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار کرد: ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل پیش از آغاز فصل بارندگی احساس می‌شود، چرا که در فصل بارندگی امسال به طور قطع وقوع سیل را پیش رو خواهیم داشت.

وی بیان داشت: ترمیم سیل بندهایی که در سیل فروردین سال گذشته دچار خسارت شده‌اند و اقدامات پیشگیرانه در مناطقی که پیش بینی می‌شود امسال سیل به آن ها خسارت وارد کند بسیار ضروری است.

حاجی زاده تصریح کرد: اگر در سال‌های گذشته سیل بند داشتیم اکنون هیچ سیل بندی وجود ندارد و اگر اقدامی تا پیش از شروع بارش ها برای جلوگیری از سیل نشود خسارات زیادی وارد خواهد آمد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اذعان داشت: تا بارندگی ها شروع نشده می‌توان با هزینه کم تر به وضعیت سیل بندها و ایجاد کانال ها در آن مناطق که خطر سیل وجود دارد رسیدگی کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ برنامه بودجه با پیگیری استاندار و اداره کل مدیریت بحران استانداری اعتبارات زیرساختی از محل ماده 12 (اعتبارات مدیریت بحران کشور) در سال 96 برای خوزستان مصوب شد.

کیامرث حاجی زاده افزود: عمده این اعتبارات در پروژه های زیر ساختی هزینه می‌شود و مجریان آن دستگاه هایی از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای هستند.

در این نشست تصویب شد اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ماشین آلات لازم برای احداث سیل بند در شهرستان های شوش و شوشتر را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند و فرمانداری و بخشداری های این 2 شهرستان همکاری و نظارت بر اجرای پروژه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

ترمیم سیل بندهای شعیبه و شاوور پیش از آغاز بارندگی الزامیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.