حدادعادل:

شعارهای سال رهبری در حیطه فرهنگ عمومی جای می گیرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شعارهای سال رهبری عموما در حیطه فرهنگ عمومی جای می گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش رونمایی از کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری گفت: شخصیت فرهنگی رهبر انقلاب یکی از بارزترین ویژگى هاى شخصیتى ایشان است و پیش از انقلاب نیز با این ویژگی شناخته می‌شدند.

وی ادامه داد: بعد فرهنگی ایشان، پشت چهره سیاسی ایشان پوشیده است و مردم موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان را می‌بینند و تاکید من بر جنبه فرهنگی ایشان به این دلیل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نکته‌ای که بنده به آن باور دارم آن است که فرهنگ را باید از بعد شخصیتی بررسی کرد یعنی نسبت فرهنگ به جامعه، نسبت مستقیم با شخصیت افراد جامعه دارد که از این بحث به موضوع اهمیت هویت می‌رسیم.

حداد عادل تصریح کرد: اگر هر جامعه‌ای هویت خود را پیدا کند تمام اقدامات آن جامعه معنا خواهد گرفت و اگر جامعه‌ای فاقد هویت مستقل باشد هر اقدامی که در جامعه انجام می‌شود ارزش نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: در فرهنگ ما دین عنصر اصلی فرهنگ است و تاکید دائم رهبری در فرهنگ، انقلابی‌گری، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن است.

حداد عادل ادامه داد: به رابطه سه فرهنگ اسلامی، ملی ایرانی و غربی در دیدگاه رهبری توجه زیادی شده است. یکی از معماری‌هایی که ایشان کرده، چارچوب بندی این سه فرهنگ است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یکی دیگر از راهبرد‌های مقام معظم رهبری این است که رابطه مطلوبی میان فرهنگ‌های مختلف اقوام در کشور ایجاد کرده‌اند همچنین نکته دیگری که رهبری به آن توجه دارند استقلال فرهنگی است.

وی افزود: یکی از مسائل دیگری که از زبان رهبری می‌شنویم توجه به فرهنگ عمومی است، فرهنگ عمومی به شکل پیش فرض در جامعه وجود دارد و رهبری در تلاش است تا همواره این فرهنگ در میان مردم رایج شود.

حداد عادل افزود: شعار‌های سال رهبری عموماً در حیطه فرهنگ عمومی جای می‌گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقدام ارزشمند دیگری که رهبری در این سه دهه انجام دادند، تولید گفتمان‌های فرهنگی است که یکی از این گفتمان‌ها که از سال‌های اول انقلاب رهبری مطرح کردند گفتمان تهاجم فرهنگی است که متاسفانه هیچ یک از دولت‌ها آن چنان که باید در واکسینه کردن جامعه از خطر‌های تهاجم فرهنگی با ایشان همراهی نکردند.

حدادعادل بیان کرد: فرهنگ عمومی یکی دیگر از توجهات رهبری است وقتی ایشان نام سال را انضباط اجتماعی می‌گذراند قطعا قصد این را دارند که به نواقص در این حوزه در فرهنگ عمومی اشاره و ملت را بیدار کنند.

وی اضافه کرد: توجه و تسلط ایشان به شعر فارسی به شکلی است که گونه‌ها و قالب‌های مختلف شعری را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند و برای هر شاعر فعال در کشور در ذهن خودشان پرونده‌ای جداگانه دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآورشد: ایشان تاکید دارند که زبان فارسی یکی از ارکان هویت ملی ما در کشور است و سعی می‌کنند شعر فارسی را در راستای ارتقای فرهنگ انقلابی قرار دهند.

انتهای پیام/

موفق نبودن دولت ها در واکسینه کردن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار