امام جمعه بروجرد:

ترویج فرهنگ نماز بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد

امام جمعه بروجرد گفت: تفاوت نظام اسلامی با نظام غیر دینی در حاکمیت ارزش‎های دینی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‎الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد  امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: آنچه که یک نظام الهی را از دیگر نظام‎ها متمایز می‎کنند، توجه به دین و حاکمیت آن در جامعه است.

وی افزود: در نظام الهی جمهوری اسلامی ایران باید توجه به ترویج فرهنگ نماز بیش از پیش مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد:‌ هر جا جامعه با مشکل مواجه می‎شود، در آن حوزه دولت و مسوولان کمتر سرمایه‎گذاری کرده‎ و کم توجه بوده‎اند.

ترابی به موضوع اقامه نماز جماعت در ادارات شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی از ادارات و دستگاه‎های اجرایی نماز اقامه نمی‎شود و برخی مدیران اهتمام زیادی در این باره ندارند.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات اداری در وقت اذان افزود: باید تدابیری اتخاذ شود که ساعت برگزاری جلسات اداری با زمان اذان و اقامه نماز تداخل نداشته باشد.

امام جمعه بروجرد با انتقاد از جای خالی جلسات بررسی اقامه نماز در مساجد، مدارس، مراکز دانشگاهی و ادارات این شهرستان تصریح کرد: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب بارها به این موضوع اشاره کرده‎اند، فرهنگ دینی در همه دولت‎ها مغفول مانده است.

ترابی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از برگزاری نماز جماعت در ادارات، مدارس، کارخانجات و مساجد در دست نیست، خاطر نشان کرد: گزارش جامع و کاملی در این باره به شورای فرهنگ عمومی ارائه نشده است، تا بر مبانی آن بتوان با نگاهی به وضع موجود در خصوص حرکت در جهت وضع مطلوب برنامه‎ریزی کرد.

وی عنوان کرد: باید اطلاعات دقیقی از وضع موجود در اختیار باشد، تا بر مبنای آن آسیب‎شناسی، کار علمی و تحقیقاتی صورت گرفته و خروجی آن در موضوعات مختلف مورد بهره‎برداری قرار گیرد.

امام جمعه بروجرد در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم در شهرستان بروجرد اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت عزاداری‎ها این بود که حدود ۸۰ درصد هیأت‎های مذهبی از وجود امام جماعت بهره بردند.

ترابی در ادامه گفت: در سال‎های گذشته حضور روحانیون در هیأت‎های عزاداری کمرنگ بود، اما هم اکنون بسیاری از هیأت‎ها از وجود روحانی استفاده می‎کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری نماز ظهر عاشورا در بسیاری از خیابان‎ها، مساجد و تکایای این شهرستان یکی دیگر از نقاط قوت عزاداری‎ دهه اول محرم در بروجرد است.

انتهای پیام/د

برگزاری  باشکوه نماز ظهر عاشورا  از نقاط قوت عزاداری‎ دهه اول محرم در بروجرد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار