قلع و قمع ۴۲ فقره ساخت و ساز‌های غیر مجاز در قائم شهر

۴۲ فقره ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی قائم شهر قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ مورد قلع و قمع و اعمال تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ قانون اصلاحی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در ۱۳ هزار و ۳۴۶ مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های زراعی و باغی اقدام به اجرای ۲ مورد تبصره ۲ ذیل ماده ۱۰ ساخت و ساز غیرمجاز در سطح ۳۰۰ مترمربع در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: یک مورد از این احکام مربوط به ۱۰۰ مترمربع بنای غیر‌مجاز و ۲۰۰ مترمربع مربوط به دیوارکشی در زمین‌های کشاورزی بود که قلع و قمع شد.

فرهادی با بیان اینکه بیشترین تخلفات مربوط به قطعه‌بندی، دیوارکشی و تفکیک زمین‌های کشاورزی است، افزود: اگر با ورود به‌موقع برای خارج کردن زمین‌های کشاورزی از سوی متخلفین برخورد قانونی شود دیگر شاهد ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز و هدررفت سرمایه ملی نخواهیم بود.

وی گفت: جهاد کشاورزی با هر‌گونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تامین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر به کشاورزان و باغدارانی که قصد تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی دارند توصیه کرد بدون اخذ مجوز‌های قانونی نسبت به تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی خود اقدام نکنند، افزود: کشاورزان قبل از هر‌گونه اقدام به تغییرکاربری برای راهنمایی و مشاوره به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ

تخریب ساخت وساز‌های غیر مجاز در قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار