گزارش یورونیوز درباره واکنش ایران به تهدیدهای ترامپ

یورونیوز در گزارشی، به کار بردن یک نام جعلی برای خلیج فارس و تروریستی خواندن ملت ایران، را دو اشتباه بزرگ ترامپ در سخنرانی روز جمعه او توصیف کرد.

گزارش یورونیوز درباره واکنش ایران به تهدیدات ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «یورو نیوز» در گزارشی به بررسی واکنش جمهوری اسلامی ایران به اظهارات بی‌اساس و تهدیدات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، پرداخت. ترامپ جمعه اعلام کرد دیگر پایبندی ایران به مفاد توافق هسته‌ای سال 2015 –موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – را تدیید نخواهد کرد.

در این گزارش با اشاره به واکنش حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به راهبرد جدید ترامپ در قبال کشومان، آمده است: علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا گفت ترامپ هیچگونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت. او تنها تلاش کرد با ایجاد جوی منفی درباره جمهوری اسلامی، افکار جهانی را درباره اتهامات به آمریکا درباره نقض حقوق بشر و حمایت از گروه‌های تروریستی، منحرف کند.

در ادامه گزارش یورو نیوز آمده است ترامپ شاید امیدوار بود تا حمایت بخشی از ایرانیان را به دست آورد؛ اما با به کار بردن نام (جعلی) خلیج ع.ر.ب.ی به جای خلیج فارس و به کار بردن اصطلاح «ملت تروریست» برای اشاره به مردم ایران، موجب عصبانیت آن‌ها شد.

حسن روحانی در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 قابل مذاکره نیست. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند منافع ایران در قبال برجام تا زمانی حفظ می‌شود که کشورهای اروپایی، چین و روسیه به آن پایبند باشند.

در پایان گزارش نیز آمده است ظاهراً ایران تمایلی به تشدید تنش‌ها ندارد و بارها اعلام کرده است که نخستین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج خواهد شد؛ اما، مقامات ایرانی در روزهای اخیر نشان داده‌اند که حاضر نیستند درباره قابلیت‌های دفاعی و برنامه‌های موشکی خود گفتگو کنند. تهران می‌گوید واشنگتن در صورت اعمل تحریم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واکنش جدی ایران مواجه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

یورونیوز در گزارشی به بررسی واکنش ایران به اظهارات خصمانه ترامپ پرداخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک جانبازجنگ تحمیلی
۰۸:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
دولت ایالات متحده بایدازدولت ومردم عراق عذرخواهی کندوالا منتظرپیامدهای گفته های ناروایشان باشند.
آخرین اخبار