رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

کسی که به جامع کمالات الهی است، امام است

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت:کسی که به جامع کمالات الهی است، امام است و اطاعت از او بر مأموران یک واجب الهی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن پرورش دیروز در مراسم شهادت امام سجاد(ع) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، به زیارت وارث اشاره کرد و اظهار داشت: قرائت این زیارت در حرم مطهر ائمه(ع) به ویژه حرم حضرت سید الشهداء(ع) سفارش شده است و در آن، امام حسین(ع) وارث همه انبیای الهی(ع) دانسته شده است.

وی معنای ارث در این زیارت را معنایی متفاوت از رسیدن اموال و ثروت قلمداد کرد و افزود: معنای ارث بردن امام حسین(ع) در این زیارت این است که ایشان دارای تمام کمالات معنوی، خوبی‌ها و ارزش‌هایی که در وجود انبیای عظام الهی، پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: انسانی که جامع کمالات الهی شود، افکار، منطق، حرکات و رفتارش در مسیر عبودیت باشد قطعاً شأن امامت پیدا می‌کند و اطاعت از او یک واجب دینی است.

وی در بیان عظمت مقام امام به مقام امامت حضرت ابراهیم(ع) در  آیه 124 سوره مبارکه بقره اشاره کرد و عنوان داشت: در این آیه حضرت ابراهیم(ع) پس از اینکه امتحانات و ابتلائات الهی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند به این مقام نائل می‌شوند.

پرورش در ادامه تأکید کرد: کسی که به جامع کمالات الهی است، امام است و اطاعت از او بر مأموران یک واجب الهی است؛ در این شرایط همه انسان‌ها 2 دسته‌اند یا جزو کسانی هستند که به وظیفه خود در مقابل این امام عمل می‌کنند و یا جزو کسانی هستند که در انجام وظایف خود در مقابل امام کوتاهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اطاعت محض از دستورات امام و اقتدا به او تنها راه رسیدن به سعادت حقیقی و برکات عظیم الهی است، یادآور شد: به همین دلیل لزوم اقتدای به اهل بیت(ع) در روایات معصومین(ع) به چشم می‌خورد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) را سفارش به یادآوری و اقتدا به پیامبرانی مانند حضرت اسماعیل و حضرت ادریس و... کرده است، خاطرنشان کرد: این سفارش که در قالب آیاتی از قرآن آمده است به خوبی این معنا را به انسان می‌رساند که این سفارش برای همه انسان‌هاست و اقتدا به انسان‌های صالح تاریخ یک وظیفه همگانی است.

وی در این خصوص اقتدا به امام حسین(ع) که طبق زیارت وارث جامع همه کمالات انسانی است را امری واجب برای همه انسان‌های متدین قلمداد کرد و بیان داشت: اتصال به مکتب امام حسین(ع) به انسان ارزش داده و مسّ وجود را به طلای ناب مبدل خواهد کرد.

پرورش با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) از بدو شروع تا پایان با ریزش‌ها و رویش‌هایی همراه بوده است، تصریخ کرد: در میان اقتداکنندگان به آن امام همام از نوجوان 9 ساله تا پیرمرد کهنسال به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه این انسان‌های وارسته در زیارتی از ناحیه امام صادق(ع) با عنوان «اولیاء الله و احبائه» یاد شده‌اند، متذکر شد: رمز رسیدن به این مقام عظیم را فقط باید در اقتدای به امام جستجو کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه حضور در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را یکی از سفارشات مؤکد اهل بیت(ع) قلمداد کرد و اذعان داشت: برای انسان جامعه امروز که در گیر و دار زندگی ماشینی است و گاهاً تحت تاثیر زندگی مادی دنیا از معنویات دور می‌شود، حضور در این مراسمات امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد چراکه این توسلات نگاه انسان را به ملکوت باز کرده و راه و مسیر اصلی بندگی را به انسان یادآوری می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

اتصال به مکتب امام حسین(ع) مسّ وجود را به طلای ناب تبدیل می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.