عضو شورای ولایتی هرات:

بیشترین خشونت‌ علیه زنان در ادارات دولتی هرات صورت می‌گیرد

حسینی گفت: براساس تحقیقات نهادهای مدافع حقوق زن در هرات بیشترین خشونت‌ها علیه زنان در ادارات دولتی صورت می‌گیرد.

بیشترین خشونت‌ علیه زنان در ادارات دولتی هرات صورت می‌گیردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سکینه حسینی» عضو شورای ولایتی هرات و عضو کمیسیون منع خشونت‌ها علیه زنان در حاشیه سمینار علمی و پژوهشی محو خشونت‌ها علیه زنان با اشاره به افزایش خشونت‌ها علیه زنان در هرات گفت: کمیسون منع خشونت علیه زنان در هرات در یک تحقیق، مکان‌هایی را که بیشترین خشونت‌ها علیه زنان صورت می‌گرفت را بررسی کردند که بیشترین خشونت‌ها در ادارات دولتی وجود دارد.

وی افزود: دلیل اصلی افزایش خشونت‌ها عدم نظارت درست نهاد های مدافع حقوق زن در هرات و کم کاری نهاد های مجری قانون در بررسی قضایا است.

«تواب مبارز» مسئول امور جوانان اداره اطاعات و فرهنگ هرات سمینار علمی و پژوهشی را که برای بررسی وضعیت زنان در هرات راه اندازی کردند گفت:‌ در این برنامه بیشتر روی مسائلی چون پیامدهای روحی، روانی در جامعه، خانواده‌ها بررسی می‌شود و اینکه در 16 سال پسین چه کارهایی برای کاهش خشونت‌ها در هرات صورت گرفته است.

وی افزود: هرات پایتخت فرهنگی افغانستان بیشترین امار خشونت ها علیه زنان را دارد و افزایش این خشونت‌ها، خودکشی‌ها، خودسوزی‌ها، مشکلات خانوادگی در جامعه در حال حاضر سبب نگرانی آنها شده است.

«نجیبه حقیقی» فعال مدنی در هرات اظهار دارد : افزایش خشونت‌ها در هرات سبب نگرانی آنها شده است و بر این عقیده است تا برنامه‌های اطلاع رسانی به شهروندان در هرات در مرکز شهر و شهرستان‌ها باید به صورت درست عملی شود، کارهای تحقیقی و ریشه ای برای مبارزه با عوامل خشونت‌ها صورت گیرد.

وی از نهادهای مدافع حقوق زن و ادارات حقوقی و قضایی میخواهد تا قضایای خشونت علیه زنان به صورت جدی پیگیری و عملی شود تا شاهد کاهش آمار خشونت‌ها علیه زنان در هرات باشند.

فارس نوشت: در حال حاضر 212 قضیه خشونت ها علیه زنان در نهاد های عدلی و قضایی به ثبت رسیده است. کارشناسان امور زنان در ولایت هرات می‌گویند که با توجه به تعدد برنامه ها و ایجاد کمیسیون‌ها ی خشونت‌ها علیه زنان اما آمار این خشونت‌ها در حال افزایش است و آمار این خشونت‌ها در شهرستانها و روستاها بیشتر از مرکز هرات است.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار