مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی

حریق گسترده انبار ضایعات کارتن و مواد پلاستیکی در شرق اصفهان

با تلاش مامورا اتش نشانی حریق انبار ضایعات کارتن و مواد پلاستیکی اطفاء شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان حریق گسترده ی انبار ضایعات کارتن ، واقع در منطقه خوراسگان خیابان آیت الله خاتون آبادی بدون هیچگونه خسارات جانی مهار و اطفاء شد. 

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان گفت: شب گذشته حریق گسترده ضایعات کارتن و پلاستیک درشرق اصفهان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که بلافاصله ستاد فرماندهی اکیپ های عملیاتی ۱۰ ایستگاه را بصورت پیوسته و باتوجه به حجم حریق به محل حریق اعزام کرد.

محمدشریعتی در خصوص این حریق افزود : فرایند سوختن با تامین اکسیژن مناسب بصورت تصاعدی گسترش می یابد, که در زمان حریق انبار با توجه به شرایط جوی حاکم بر اصفهان و وزش باد شدید و همچنین سریع الشتعال بودن مواد کاغذی و رشد نمودار حریق این مواد، مشکل اطفا را برای آتش نشانان دو چندان میکرد اما با عملیاتی دقیق و فنی و طی دو ساعت و ۳۸ دقیقه فعالیت نفس گیر حریق اطفا ،کنترل و پاکسازی شد.

وی ادامه داد : همجواری محل حریق، با پارکینگ خودرو و موتور سیکلت های نیروی انتظامی در آن موقعیت و انبوهی از وسایل نقلیه بنزین سوز در آن محل و در پی آن احتمال حریق برخوردی در اثر حرارت بسیار زیاد موارد سوختی و مهمتر از آن با توجه به وزش باد و انتقال مواد سبک ضایعات مشتعل شده به اطراف ، حساسیت این حریق را برای آتش نشانان چند برابر کرده بود که با فرماندهی لحظه به لحظه مدیر عامل سازمان آتشپاد بزرگ زاد بر روی شبکه بی سیم و هدایت نیروهای آتش نشانی حریق به طور کامل اطفاء شد.

شریعتی با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان سازمان تحت بررسی است گفت: یک کبریت خاموش نشده، و حتی یک ته سیگار روشن ممکن است لحظاتی بعد, حادثه جبران ناپذیری را رقم بزند پس لازم است همشهریان در تمامی فعالیت ها، احتیاط و ایمنی را جز اولین اقدامات و قبل از هر کاری مد نظر قرار دهند.

 

انتهای پیام/م

 

آتش سوزی درانبار ضایعات کارتن و مواد پلاستیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۱:۳۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
با سلام واقعا خدا قوت آتش نشانان عزیز خداوند به شما و خانواده‌تان سلامتی بده ان شالله .همچین تشکر از خبرگزاری و عوامل محترم