سه‌سال حبس برای ورود غیرقانونی زائران اربعین به عراق

فرمانده مرزبانی استان ایلام گفت: ورود غیرقانونی زائران به کشور عراق در ایام اربعین، ۳ سال زندان در پی دارد.

سه‌سال حبس برای ورود غیرقانونی زائران اربعین به عراق

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛یحیی الهی بیان کرد: ورود به خاک عراق بدون ویزا و گذرنامه و یا بدون ثبت مهر ورود به‌عنوان ورود غیرقانونی تلقی شده و حداقل سه سال زندان در پی دارد .

وی با بیان اینکه داشتن مدارک قانونی اعم از ویزا، گذرنامه و مهر ورود و خروج برای زائران اربعین الزامی است، اضافه کرد: برای اربعین امسال تدابیر و اقدامات جدی انجام‌شده است.

الهی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین از زمین و هوا مرز بین‌المللی مهران را تحت کنترل‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار می‌گیرد، افزود: اربعین حسینی نشان‌دهنده وحدت و نمایش قدرت اسلام و تشیع در جهان است.

فرمانده مرزبانی استان ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی راز ماندگاری عاشورا و نمایشی برای ظهور محسوب می‌شود، ادامه داد: مطمئناً حضور در این همایش عظیم اسلامی نیازمند داشتن آمادگی‌هایی قبل از عزیمت، حین مراسم و در زمان بازگشت است که زائران محترم باید به‌تمامی نکات آن دقت کنند .

فرمانده مرزبانی استان ایلام یادآورشد: زائران باید توجه داشته باشند که عراق کشوری دیگر با شرایط و مقررات و قوانین خاص خود است بنابراین لزوم رعایت قوانین و احترام به حاکمیت آن از الزامات محسوب می‌شود .

وی اضافه کرد: داشتن پاسپورت و ویزای عراق برای زائران کشورمان ضروری و حتمی است چراکه امسال مسئولان عراقی و ایرانی از ورود و خروج بدون مجوز به‌شدت ممانعت خواهند کرد .

وی با اشاره به اینکه در مرزها نسبت به ثبت مهر خروج و مهر ورود عراق دقت شود،تاکیدکرد: مدت‌زمانی که زائران منتظر ثبت مهر ایران و مهر ورود عراق هستند باید با حلم و بردباری طی شود چراکه داشتن مدارک قانونی و ثبت مهر ورود ضروری است .

فرمانده مرزبانی استان ایلام اعلام کرد: زائران پس از ورود به خاک عراق از عکاسی نقاط حساس و سیطره‌ها خودداری کنند و حتماً مقررات و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند .

انتهای پیام/ د

 ورود غیرقانونی زائران اربعین به عراق ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.