هاشمی در دومین کنفرانس پدافند غیرعامل و پیشرفت پایدار؛ مطرح کرد

ضرورت تهیه طرح‌های پدافند غیرعامل برای هر شهرستان

قائم مقام وزیر کشور گفت: وزارت کشور تمام تلاش خود برای عملیاتی کردن پدافند غیرعامل را می‌کند و در نظر دارد برای هر شهر و شهرستان طرح خاص آن شهر را ارائه دهد.

پدافند غیرعامل نیاز مهم کشور استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور در «دومین کنفرانس پدافند غیرعامل و پیشرفت پایدار» که صبح امروز سه‌شنبه (25 مهر) در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما باید فهم مشترکی از پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز جدی داشته باشیم اگر این را درک کنیم، می‌توانیم به سمت اهداف تعیین شده در آن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر به فهم درست و مشترکی از پدافند غیرعامل برسیم و آن فهم را به مردم منتقل کنیم در این شرایط می‌توان به تامین امنیت کشور و حفظ زیرساخت‌های آن امیدوار بود.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: بیشتر مردم از پدافند غیرعامل درک درستی ندارند. باید به کمک فضای مجازی و رسانه‌ها مردمی شدن پدافند غیرعامل را دنبال کنیم.

وی افزود: وزارت کشور تمام تلاش خود برای عملیاتی کردن پدافند غیرعامل را می‌کند و در نظر دارد برای هر شهر و شهرستان طرح خاص آن شهر را ارائه دهد.

هاشمی نقش دانشگاه را در این مقوله مهم عنوان کرد و ادامه داد: خوشحالم مراکز علمی و دانشگاه‌ها وارد این مقوله شده‌اند، تا زمانی که دانشگاه‌ها وارد نشوند توفیقی بدست نمی‌آید.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه ما در تهران ساماندهی صنایع را شروع کردیم و این رویکرد باید در استان‌های دیگر نیز دنبال شوند، تصریح کرد: بنده در بازدید از ستاد مدیریت بحران تهران متوجه شدم که امکانات آن پاسخگوی شهر تهران نیست این نگرانی را به وزیر کشور منتقل کردم و با تلاش آقای رحمانی فضلی، زمین‌هایی در اطرف حرم امام (ره) برای ستاد مدیریت بحران کشور و منطقه در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه ما با تهدیدات منطقه‌ای و بین المللی روبه رو هستیم، گفت: تهدیدات ترامپ را شنیدید. اینها توجه بیشتر به پدافند غیرعامل را می‌طلبد. باید زندگی مردمی و زیرساخت‌ها ایمنی سازی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار