برگزاری اجلاس مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق در مرز مهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اجلاس مشترک هیات های عالی رتبه وزارت بهداشت ایران و وزارت بهداشت جمهوری عراق در مرز بین المللی مهران برگزار می شود.

اجلاس مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق در مرز مهران برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی دلپیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: اجلاس مشترک هیات های عالی رتبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت جمهوری عراق در مرز بین المللی مهران برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: این اجلاس در خصوص سلامت زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی چهارشنبه 26 مهرماه با حضور مقامات عالی رتبه بهداشتی ایران و عراق برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این اجلاس علائق مشترک 2 کشور و جنبه های مختلف سلامت زائران از جمله ارائه خدمات بهداشت فردی، بهداشت محیط و مواد غذایی موکب های مسیر راهپیمایی و مناطق مرزی، مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و مبارزه با بیماری های واگیر و غیر واگیر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دلپیشه اظهارکرد: همچنین در این اجلاس تفاهم نامه همکاری های مشترک بهداشتی و درمانی بین 2 کشور ایران و عراق منعقد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی حدود سه تا چهار برابر جمعیت ایلام وارد استان می شود، افزود: تجمعات انبوه همواره مستعد عملیات تروریستی است و سلامت یکی از مهمترین جنبه هایی است که در این تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.

دلپیشه اضافه کرد: یکی از مهم ترین تجمعات در دنیا راهپیمایی اربعین حسینی است و مرز مهران به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات یکی از مهمترین و اصلی ترین دروازه های تردد زائران بوده بنابراین با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، وجود گروهک های تروریستی و ناکافی بودن زیرساخت های بهداشتی درمانی در عراق، جنبه های گوناگون سلامت این اجتماع عظیم همواره از دغدغه های مسئولان حوزه سلامت این استان است.

 شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یک پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است که در ایام اربعین حسینی به علت ترافیک سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد کشید.

همچنین پایانه مرزی مهران یک پایگاه اورژانس در 13 کیلومتری شهر مهران و 95 کیلومتری شهر ایلام دارد و یک دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مرکز استان مستقر است.

در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت کردند.

انتهای پیام/ د

برگزاری اجلاس مشترک وزارت بهداشت ایران و عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.