مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس خبر داد؛

تامین انرژی موسسات دولتی از انرژی‌های تجدید ناپذیر

۲۰ درصد از انرژی مصرفی موسسات دولتی و عمومی باید از انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالعزیز کریمی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از انرژی مصرفی موسسات دولتی و عمومی باید از انرژی‌های تجدید پذیر تامین شود،گفت: این تصمیم بر اساس قانون و مصوبه دولت اجرا می‌شود و از سوی استانداری فارس به همه دستگاه‌های دولتی و عمومی استان ابلاغ شده است.

کریمی با بیان اینکه موضوع استفاده از انرژی در کمیته مربوط به استانداری فارس مطرح شده، و مهلت تعیین شده برای اجرایی شدن آن تا آخر شهریور ماه سال آینده است، ادامه داد: در این مدت چنانچه اقدامی از سوی نهاد‌های یاد شده انجام نشود ۲۰ درصد از انرژی مصرفی برق این موسسات به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده برای تامین انرژی خورشیدی در استان فارس افزود: مواقفت‌های اولیه برای تولید ۴۲۴ مگاوات انرژی پاک در این استان صادر شده است.

کریمی تصریح کرد: ۱۳ فقره از موافقت‌های اولیه به قرار داد تبدیل شده که ظرفیت تولید ۸۸ مگاوات برق و انرژی پاک را دارند و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده این قرار داده‌ها به تولید تبدیل شود.
انتهای پیام/ت

تامین انرژی از انرژی‌های تجدید پذیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.