۲ هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از در دست اجرا بودن سامانه نوین آبیاری در سطح ۲ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جعفر گوهرگانی اظهار داشت: هم اکنون سامانه نوین آبیاری در سطح 2 هزار هکتار از اراضی این استان در دست اجرا بوده که امیدواریم در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسند.

وی عنوان کرد: 665 هکتار از اراضی امامزاده جعفر، 350 هکتار از اراضی غورک، 11 هکتار چالمور و چاه تلخ، 250 هکتار منصورخانی، 300 هکتار فاز دوم مختار، 100 هکتار سمش آباد، 80 هکتار معصوم آباد، 50 هکتار دژ سلیمان، 150 هکتار آبلش و 610 هکتار اراضی انفرادی در سطح استان به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شوند.

گوهرگانی ابراز کرد: در 4 سال گذشته با وجود کمبود و تخصیص اعتبار حدود 7 هزار و 940 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان‌های مختلف مجهز به سیستم نوین آبیاری شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین در این مدت یک هزار و 40 هکتار شبکه فرعی اجرا شده که به دلیل عملکرد مطلوب این سازمان هر ساله شاهد افزایش رو به رشد اجرای سیستم آبیاری‌های نوین هستیم.

گوهرگانی بیان کرد: آبیاری‌‌های نوین در بخش کشاورزی با اصلاح روش‌های سنتی و اصلاح الگوی کشت متناسب با اقلیم منطقه می‌تواند نقش مهمی در افزایش بهره‌‌وری محصولات در این بخش ایفا کند.

وی تاکید کرد: مهمترین مزیت آبیاری کم فشار کاهش هدر رفت آب به میزان 35 درصد بوده که با جلوگیری از تبخیر آب و بازگشت آن به زمین سبب کاهش هدر رفت آب می‌شود.

انتهای پیام/غ

تجهیز اراضی کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.