فتاح در نشست خبری:

واردات بیش از صادرات یعنی فقر/40 هزار میلیارد تومان پول زبان بسته را یارانه می‌ دهند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: وقتی در کشور واردات بیشتر از صادرات است این امر به فقر دامن می زند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان پرویز فتاح رئیس کمیته امام خمینی(ره) در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه وسعت فقر زیاد شده، اظهار کرد: وقتی در کشور قاچاق هست، یعنی فقر هم هست؛ وقتی واردات بیش از صادرات باشد یعنی فقر؛ این بدان معناست که ایرانی بیکار می‌ماند و چینی‌ها و کره‌ای‌ها برای ما کار می‌کنند زیاد شدن وسعت فقر به دلیل این است که اقتصاد ما بیمار است.

وی با اشاره به اینکه دولت هم در شرایط مساعدی قرار ندارد بیان کرد: دولت هم فقیر است، همین ماه حقوق بعضی از پرسنل را نمی‌توانستیم بگیریم، برخی از سازمان‌ها هم همین‌طور بودند. صادرات ضعیف است، قاچاق به کشور وارد می‌شود،اگر بخواهیم اینها را درست کنیم باید راه اقتصاد مقاومتی را پیش بگیریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: به آقای روحانی گفتم از چه می‌ترسید که یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، الان که رأی گرفته‌اید و دوران بعدی ریاست‌جمهوری هم که نیستید، من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم.

فتاح ادامه داد: 40 هزار میلیارد تومان پول زبان بسته را به عنوان یارانه پرداخت می‌کنند که اگر نصف آن را هم حذف کنند 20 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با اشاره به واردات 20 هزار میلیارد دلاری قاچاق به کشور گفت: اگر 50 درصد آن کنترل شود، قاچاق به 10 میلیارد تومان می‌رسد .

فتاح در این خصوص افزود:منافع ما به یکدیگر گره خورده و وقتی جلوی قاچاق را بگیریم، در کشور تولید ایجاد می‌شود و به دنبال آن اشتغال خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در تخصیص بودجه، بانک‌ها برای کمیته امداد یک‌هزار میلیارد تخصیص دادند، گفت: قرار شد این رقم در قالب وام قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد تا سقف 15 میلیون تومان قرار گیرد که به لطف خدا ما از بانک‌ها 1100 میلیارد تومان جذب کردیم و انصافاً بانک‌ها با ما همکاری کردند و این همکاری‌ها دستوری نبود.

فتاح عنوان کرد: 1100 میلیارد تومان از بانک‌ها گرفتیم و 300 میلیارد تومان هم خودمان به آن اضافه کردیم و در مجموع به یک‌هزار نفر 1400 میلیارد تومان وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن، کاهش 10 درصدی آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد بود امسال سهم ما از سوی بانک‌ها برای تخصیص وام اشتغال 2100 میلیارد تومان شده که قرار است این رقم را به عنوان وام اشتغال به 150 هزار نفر پرداخت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: 330 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد، تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند و حتی فرانشیز آنها را پرداخت می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد، دیگر امداد سنتی نیست که فقط نان و آب به محرومان بدهد، بلکه امداد علمی است و نگاه فنی دارد.

انتهای پیام/

جزییات صحبت های فتاح در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
افزایش یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
باید کالاهای داخلی استاندارد سازی بشه یعنی باکیفیت و ارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
قیمتها رو به قبل از هدفمندی یارانه ها برگردونید.بنزین لیتری150تومان مجموع آب وبرق وگاز وتلفن دریک دوره بشه5000تومان.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۲:۰۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
با نظر شما موافقم ولی قبلش قیمت بنزین رو به لیتری صد تومن برگردونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
قیمتها برگرده به قبل یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
باید هر چه زودتر جلوی واردات بی رویه گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
یارانه با قدرت خرید الان مردم یکسان نیست
آخرین اخبار