استاندار اصفهان مطرح کرد:

اصفهان جزو ۱۰ شهر دیدنی دنیا به شمار می‌رود

استاندار اصفهان گفت: تعداد گردشگران خارجی اصفهان تا دو سال آتی به یک میلیون نفر می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در دیدار رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس ایالت بلوچستان پاکستان ضمن تشریح ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان اصفهان در عرصه‌های گوناگون، اظهار داشت: اصفهان در ۴ دوره پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که اصفهان جزو ۱۰ شهر دیدنی دنیا به شمار می‌رود، افزود: مدیریت استان اصفهان برنامه‌ریزی کرده است که تا دو سال آینده تعداد گردشگران خارجی را به یک میلیون نفر در سال و تعداد گردشگران داخلی را به ۱۰ میلیون نفر در سال برساند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد، مطرح کرد: یک سوم صنایع‌دستی دنیا در اصفهان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: اصفهان در صنعت و کشاورزی نیز در جایگاه بالایی قرار دارد و بسیاری از صنایع بزرگ فولاد، ماشین‌سازی، هواپیماسازی، هسته‌ای، پتروشیمی و ... در اصفهان وجود دارد.

زرگرپور ادامه داد: علیرغم خشکسالی‌های اخیر و محدودیت آب، رتبه بالایی در کشاورزی و محصولاتی از قبیل شیر، مرغ، تخم‌مرغ و ... داریم.

وی در ادامه ابراز داشت: اصفهان شهر ادیان توحیدی است و پیروان ادیان مختلف قرن‌هاست که به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند.

زرگرپور همچنین گفت: در مجموع اصفهان استان دیدنی، تاریخی و میراثی است و آماده هستیم که با ایالت بلوچستان پاکستان مراودات اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم و امیدواریم که این ارتباطات گسترده‌تر شود.

وی به قدمت آثار تاریخی اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: عمر تالار اشرف یکی از زیباترین سالن‌های اصفهان به اندازه تمام عمر تمدن آمریکا است.

استاندار اصفهان از سروزیر بلوچستان پاکستان دعوت کرد که به اصفهان سفر کند و در خصوص افزایش ارتباطات دو طرف مذاکرات اجرایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان پس از تهران دومین استان دانشگاهی کشور است، اذعان کرد: در خصوص تبادل دانشجو و استاد می‌توانیم مذاکرات خوبی را با ایالت بلوچستان پاکستان داشته باشیم، چراکه برخی از دانشگاه‌های اصفهان در رنکینگ بین‌المللی قرار دارند و با دانشگاه‌های اروپا تبادل دانشجو و استاد دارند.

زرگرپور افزود: اصفهان تجربیات خوبی در بخش‌های صنعت و کشاورزی دارد و اتاق بازرگانی ایالت بلوچستان پاکستان می‌تواند مبادلات خوبی با اتاق بازرگانی اصفهان داشته باشد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای صنایع پیشرفته‌ای است که محصولات آن‌ها به اروپا صادر می‌شود، گفت: صنعتگران این ایالت می‌توانند با همکاران خود در اصفهان تبادل اطلاعات داشته باشند و ما آماده هرگونه همکاری با ایالت بزرگ بلوچستان هستیم.

استاندار اصفهان در پایان گردشگری و صنایع‌دستی را نیز یکی از محورهای قابل توسعه بین دو طرف خواند و مطرح کرد: ما قرابت‌های زیادی با هم داریم و ایرانیان هم وطن مردم پاکستان بوده و مردمان دو کشور برادران و خواهران هم هستند.

 

انتهای پیام/م

 

تعداد گردشگران خارجی اصفهان تا دو سال آتی به یک میلیون نفر می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.