رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور:

آیت‌الله مهدوی کنی سیاست را علم سعادت جمعی می‌دانستند

افتخاری گفت: آیت‌الله مهدوی کنی سیاست را اقدامی جهت رسیدن به سعادت جمعی می‌دانستند.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور در همایش نکوداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده بود، گفت: آیت الله مهدوی کنی هسته اصلی سیاست را علم سعادت جمعی استنباط می‌کردند.

افتخاری با بیان اینکه معمولا سیاست را به عنوان علم قدرت تعریف می‌کنند خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی سیاست را یک اقدام جهت رسیدن به سعادت جمعی می‌دانستند.

وی عنوان کرد: از نظر آیت الله مهدوی کنی اولین رکن سیاست خروج از انزوا بوده و اقتضای سیاست موفق حساس بودن به وقایع پیرامون و اقدام مناسب و به موقع نسبت آن است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور با بیان اینکه ایشان معتقد بود یکی از مهمترین مسائل در حوزه سیاست مدیریت توقعات است یادآور شد: آیت الله مهدوی کنی همیشه می‌فرمودند نباید به کارها به صورت معامله دیده شود و شما هیچگاه نگویید مگر انقلاب و دیگران برای شما چه کرده‌اند بلکه فکر کنید شما برای انقلاب و دیگران چه کرده‌اید.

اصغر افتخاری با اذعان به اینکه ایشان معتقد بودند حوزه تربیت از حوزه عملی بسیار مهم‌تر است خاطر نشان کرد: در نظر آیت‌الله مهدوی کنی قرآن و اهل بیت نقش بسزایی در دانش سیاسی ایشان داشت و همیشه تاکید داشتند سیاست باید مبتنی بر مواردی باشد که از قرآن و سیره اهل بیت استخراج می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: ایشان همیشه بر این مسئله اصرار داشتند و به شاگرادن خود توصیه می‌کردند که رابطه قدرت و ادب رعایت شود و هرچه مسئولیت و قدرت فرد بیشتر می‌شود میزان التزام فرد به رعایت نکات اخلاقی نیز باید بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور درباره منظومه فکری آیت‌الله مهدوی کنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار