ثبت 5 وقف جدید درخراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت : امسال پنج وقف جدید در ایام ماه محرم و همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی در استان خراسان شمالی ثبت شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : از این تعداد وقف 2 مورد در شهرستان اسفراین برای توسعه مسجد و تقویت برنامه های دینی و فرهنگی روستای فریمان به ارزش افزون بر 40 میلیون تومان وقف شده است.

وی افزود :2 وقف در شهرستان بجنورد برای ساخت مسجد و یک مورد در شهرستان جاجرم برای احداث حسینیه حضرت ابوالفضل  با مساحت 527 متر مربع در استان ثبت شده است .

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد اظهار کرد : از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ مورد وقف در خراسان شمالی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پیشرفتی نداشته است.

وی وقف یک کتاب برای استفاده عموم یا وقف یک ملک برای کمک به فقراء و ایتام نیازمند ازجمله موقوفات ارزشمند است، تصریح کرد : هم اکنون پنج هزار و ۴۳۷ موقوفه در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد فقط یک هزار و ۸۶۹ موقوفه دارای گردش مالی است .

انتهای پیام/آ

ثبت 37 وقف امسال در استان خراسان شمالی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.