معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:

قرآن به منظور تدبر در آیات آن نازل شده است

بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی و با تجلیل از نفرات برگزیده بخش‌های مختلف در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی کشور دوشنبه شب، ۲۴ مهرماه در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن به دو منظور در قلب ما نازل شده است، تشریح کرد: قرآن ابتدا به منظور تدبر در آیات آن نازل شده است.

وی با بیان اینکه در سوره‌های مختلف به تدبر در آیات امر شده است، عنوان کرد: قرائت همراه با تدبر، ترتیل نامیده می‌شود و صاحبان خرد باید آیات را با تدبر تلاوت کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دو وزارت‌خانه علوم و آموزش‌وپرورش در حوزه قرآن ارتباط تنگاتنگی دارد و تا به حال فعالیت‌های قرآنی خوبی را با همکاری یکدیگر انجام داده‌ایم که امید است گامی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

همچنین در این مراسم محمدعلی داوریار، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی بیان کرد: ما در مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام است حضور داریم و با شروع ۲۰۱۷ دانشگاه پیام نور برنامه‌های فرهنگی و ورزشی بین‌المللی را با همکاری جامعةالمصطفی (ص) العالمیه برگزار کرده است.

وی در رابطه با بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور گفت: از مرحله مقدماتی تا کشوری متسابقان در سه بخش شفاهی، کتبی و هنری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 
داوریان ادامه داد: بخش شفاهی این رقابت‌ها به میزبانی دانشگاه پیام نور و در کنار بارگاه نورانی امام رضا (ع) برگزار شد که در این مسابقات داوران مطرح کشوری به قضاوت پرداختند.

گفتنی است، در پایان مراسم اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر از نفرات برگزیده هر استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم حجت‌الاسلام محمد رضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی _. دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور و همچنین جمع دیگری از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار