رسولیان مطرح کرد:

ارتباط مستقیم صنعتی شدن شهرها با شیوع اختلالات روانی

رئیس هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی پزشکان گفت: با صنعتی شدن جوامع میزان شیوع استرس و اضطراب در افراد بیشتر شده است.

ارتباط مستقیم صنعتی شدن شهرها با شیوع اختلالات روانیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مریم رسولیان رئیس هفدهمین همایش پیاپی سالانه انجمن علمی پزشکان ایران در سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روان پزشکان ایران که صبح امروز در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر بهداشت و درمان، سلامت روان نقش اساسی در توسعه کشور دارد سلامت روان از جمله مسائل کلیدی و تاثیر‌گذار در بهبود وضع اجتماعی، فرهنگی و  اقتصادی کشور است.

 وی بیان کرد: در این همایش علاوه بر مباحث علمی اختلالات روانی بر مسائل اجتماعی موثر در بروز بیماری‌ها توجه ویژه‌ای شده است اگر مسائل اجتماعی به خوبی کنترل نشوند،  میزان اختلالات روانی مانند افسردگی افزایش پیدا می‌کند.

ابتلای 20 درصد افراد جامعه به اختلالات روانی 

 رئیس هفدهمین همایش پیاپی سالانه انجمن علمی پزشکان ایران، افزود: عوامل اجتماعی، فردی و حتی فیولوژیکی در بروز اختلالات روانی مانند افسردگی موثر هستند. میزان شیوع اختلال افسردگی در سال‌های اخیر تغییر چندانی نداشته است و به طور کلی حدود 20 درصد از افراد جامعه مبتلا به اختلالات روانی هستند به عبارتی از هر 5 نفر یک نفر نیاز به مراقبت ویژه سلامت روان دارد.

 لزوم آموزش مهارت‌های کنترل استرس و اضطراب به افراد جامعه

رسولیان تاکید کرد: امروزه با توجه به تغییر الگوهای رفتاری در سرگرمی‌های افراد، راهکارهای درمانی نیز تغییر پیدا کرده‌اند و انعطاف پذیر شده‌اند بحران کاری در شهرهای بزرگ ارتباط مستقیمی با اختلالات روانی دارد به طوری که در پی صنعتی شدن جوامع میزان شیوع استرس و اضطراب در بین افراد بیشتر شده است، بنابراین اشخاص باید مهارت‌های لازم را مدیریت استرس و اضطراب به خوبی فرا بگیرند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
شهرداریه که مشکل ترافیک و آلودگی هوا رو حل نمیکنه و همه پارکارو چمن کاری کرده که کسی نتونه توش بازی و تحرک داشته باشه
آخرین اخبار