سرمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بحثی در مورد بازکردن مجدد مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد/مسائل دفاعی قابل مذاکره و بده بستان نیست

قائم مقام وزارت امور خارجه گفت: توان دفاعی موضوعی است که به امنیت کشور برمی‌گردد و هیچ کشوری آن را به گفتگو نمی‌گذارد.

سرمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی، ایران پای میز مذاکره مجدد برای مسائل هسته‌ای و همچنین مذاکره در مورد توان دفاعی کشور خواهد نشست، اظهار کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برجام و مسائل هسته‌ای به صراحت بیان شده و این مذاکرات به صورت کامل، جامع و طولانی با همه جزییات انجام و پرونده بسته شده است. حالا تنها چیزی که درباره برجام  باقی مانده تعهد همه طرفین بر اجرای کامل آن است و بحثی برای بازکردن مذاکرات وجود ندارد.

قائم مقام وزارت خارجه افزود: مسائل دفاعی ایران  برای قدرت بازدارندگی و مقابله با تهدیدات دشمنان است و با توجه به اینکه قدرت‌های بزرگ، منطقه ما را مملو از سلاح‌های مخرب کرده‌اند، طبیعی است جمهوری اسلامی  با تجربه‌ای که از دفاع مقدس  و تعهدی که به حفظ امنیت ملت خود و تمامیت ارضی  دارد، به هیچ وجه در این باره مذاکره نخواهد کرد و اصلا این موضوع قابل مذاکره، مصالحه و بده بستان نیست.

وی ادامه داد: توان دفاعی موضوعی است که به امنیت کشور برمی‌گردد و هیچ کشوری توان دفاعی خود را به گفتگو نمی‌گذارد.

سرمدی با اشاره به حمله به سفارت ایران در لندن، گفت: گاهی اوقات در کشورهای اروپایی شاهد یک نوع سهل انگاری نسبت به جریانات ضد انقلاب و جریانات مخالف جمهوری اسلامی هستیم و آنها به بهانه بحث دموکراسی و اینکه افراد می‌توانند نظراتشان را به صورت تجمع بیان کنند، متأسفانه این پیام نادرست را به این جریانات می‌دهند که می‌توانند خارج از عرف دیپلماتیک دست به چنین اقداماتی بزنند.

قائم مقام وزارت خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی هرگونه تعرض به سفارتخانه‌هایش در همه کشورهای جهان را دنبال خواهد کرد، بیان داشت: دولتها در قبال امنیت سفارتخانه‌ها مسئول هستند.

وی گفت: حمله به سفارت ایران در لندن نیز مورد پیگیری قرار گرفته و البته همه کشورها می‌دانند که اینگونه اقدامات غیرقانونی هستند و توجیهی برای این موضوع وجود ندارند و فقط بحث سر این است که با عاملان اینگونه تعرضات برخورد شود.

انتهای پیام/

پیگیری حمله به سفارت ایران در لندن 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار