شهریاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ضرر صادرات از ضعف صنعت بسته بندی است

یک کارشناس اقتصادی گفت: بسته بندی نامناسب موجب شده تا بسیاری از کالا‌های ایرانی با وجود مرغوبیت، امکان رقابت در بازار‌های صادراتی را نداشته باشند.

ضرر صادرات از ضعف صنعت بسته بندیبهرام شهریاری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون مبحث بسته بندی در کشور و تاثیرات آن بر رشد صادرات، اظهار کرد: ضعف موجود در صنعت بسته بندی کشور از نداشتن برنامه مشخص و جامعی برای صادرات  نشأت می گیرد.

وی در ادامه افزود: در صنعت بسته بندی در دنیا ، استانداردهای مشخصی تعریف شده که تبعیت از آنها در کنار توجه به فرهنگ و نوع بازار هر کشور می تواند، تاثیر بسزایی در افزایش صادرات داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بسته بندی نامناسب موجب شده تا بسیاری از کالاهای ایرانی با وجود مرغوبیت، امکان رقابت در بازارهای صادراتی را نداشته باشند.

شهریاری در پایان یادآور شد: در جنوب کشور انواع مختلفی از خرما داریم اما به دلیل اینکه هزینه های بسته بندی از قیمت خود کالا بیشتر می‌شود، مجبوریم خرما را به کشورهای همسایه صادر کرده و در نهایت آنها پس از بسته بندی با چند برابر قیمت، این محصول را به بازارهای دنیا عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

مشکلات صنعت بسته بندی و تاثیر آن بر صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار