رفیعی‌پور مطرح کرد:

تضمین سلامت جامعه با اجرای طرح "هر روستا یک دامپزشک"

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در طرح "هر روستا یک دامپزشک" محصولات عشایر به صورت ارگانیک و پاک به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

تضمین سلامت جامعه با اجرای طرح علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص طرح "هر روستا یک دامپزشک" گفت: حضور دامپزشک در روستا مانند طرح پزشک خانواده است در واقع این طرح بیشتر به جنبه سلامتی افراد تاکید دارد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است حوزه بهداشتی ما از مبدا که روستا و عشایر هستند،  تضمین  و محصولات به صورت ارگانیک و پاک در اختیار مصرف کنندگان در شهر برسد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر حوزه عشایری ما قریب به 25 درصد فراورده‌های خام دامی کشور را تولید می‌کند. زمانی که در این حوزه یک دامپزشک حضور داشته باشد، سلامت محصول به شکل صد درصد از مبدا به مقصد تامین خواهد شد و حالا قرار است این تولید با نگاه بهداشتی  به صورت تمام وقت در روستا توسط یک دامپزشک صورت گیرد که به قطع یقین با کیفیت بالا و کمترین هزینه بیماری ها و مشکلات مرتبط با حوزه عوامل بیماری زا مواجه خواهیم شد.

تولید مقرون به صرفه با اجرای طرح "هر روستا یک دامپزشک"

 رفیعی پور اضافه کرد: با اجرای این طرح،  تولید برای روستا هم مقرون به صرفه می شود و با کیفیت در دسترس مردم می‌رسد ما باید ارزش افزوده به این محصولات بدهیم. محصولی که در شرایط روستا تولید و با  کیفیت در طبیعت تغذیه می‌شوند. دام و شرایط آن به شکلی است که هیچ گونه افزودنی در آن نیست و باز به همان حوزه سلامت جامعه کمک می‌کند.

وی گفت:  حضور یک دامپزشک در این مکان ضروری است و خروجی آن یک تولید پایدار و یک محصول با کیفیت برای مصرف کنندگان است. این طرح  را کمسیون کشاورزی مجلس پیگیرمی‌کند ودر صورت تصویب قوه مققنه آن را اجرایی می کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل حمیدی
۰۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
همین الان هم هر ۵۰ روستا یه دامپزشک همه بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل حمیدی
۰۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
همین الان هم هر ۵۰ روستا یه دامپزشک همه بیکارن