فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم:

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم از دستگیری حفاران غیرمجاز اشیای تاریخی در روستای سیرو از توابع بخش کهک قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ ایزدی،فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم گفت: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت ، سه حفار غیرمجاز در روستای سیروی بخش کهک  استان قم دستگیر شدند.

وی افزود: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با حضور در موقعیت فوق و ضمن رعایت شئونات قانونی و اخلاقی با ورود به منزل دو مورد حفاری به عمق ۷ و ۱۵ متر مشاهده کردند. که ضمن اخطار، دو حفار را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم ادامه داد: این دو حفار، یکی نفر خانم و یک نفر مرد، غیر بومی و هر دو ساکن تهران بودند، روز بعد از حادثه نیز با دستور مقام قضایی، صاحب خانه که از افراد بومی بود دستگیر شد.

ایزدی خاطر نشان کرد سه متهم دستگیرشده برای انجام اقدامات قانونی و تشکیل پرونده قضایی به کلانتری کهک هدایت شدند.

وی گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در جریان اجرای این عملیات و بررسی صحنه جرم، ادوات حفاری شامل ‌بیل، کلنگ و یک دستگاه هیلتی برقی... کشف کردند.

 فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی قم در پایان از شهروندان خواست تا برای حفظ میراث‌فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های ۳۷۲۱۲۲۸۰ و ۳۷۲۱۳۶۶۰ به فرماندهی یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن ۱۱۰ ناجا تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ش

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در سیرو بخش کهک قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار