رئیس حوزه هنری کشور؛

امیرحسین فردی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور بود

رئیس حوزه هنری کشور گفت: روحیات انقلابی امیرحسین فردی در آثار تولیدی وی مشهود است و وی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری کشور در همایش نکوداشت امیرحسین فردی در اردبیل افزود: روحیات انقلابی امیرحسین فردی در آثار تولیدی وی مشهود است و وی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور بود که به عنوان یک مدیر، مربی و معلم برجسته نقش مهمی در تربیت و پرورش شاگردانش داشت.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این شخصیت توصیفاتی بود که وی در آثارش داشت و از شعار دادن پرهیز می‌کرد که این موارد از ویژگی‌های اصلی وی به شمار می‌رفت و به همین منظور نیاز است مراسم نکوداشت چنین شخصیت‌هایی به باد فراموشی سپرده نشود و در این زمینه تمامی مسئولان وظیفه‌ای خطیر و حساس دارند.

رئیس حوزه هنری کشور گفت: تبیین خصوصیات و معرفی آثار این شخصیت بزرگ به همگان و به ویژه نسل جوان از اهمیت بسزایی برخوردار است که به همین منظور باید این موارد مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای توسعه حوزه هنری به ویژه با محوریت چنین شخصیت‌های برجسته‌ای دست یابیم.

مومنی بیان کرد: ترویج ویژگی‌های نویسندگی به همگان نیز باید در مبنای کار قرار گیرد چرا که الگوبرداری از شخصیت فردی به عنوان یک فرد خودساخته، مودب و آزاداندیش از اهمیت بالایی برخوردار است که نباید دست کم گرفته شود که به همین منظور نیاز است برنامه‌های اساسی در این زمینه مبنای کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تعصب فردی به تشیع، ایران، زبان فارسی و انقلاب اسلامی از دیگر خصوصیات شخصیتی وی بود که در نوشته‌هایش نیز زبان فارسی را به درستی می‌نوشت و انتقال می‌داد که به طور حتم چنین افرادی تأثیرات قابل‌توجهی در فضای ادبیات کشور برجای می‌گذارند.

وی گفت: نامگذاری خیابانی توسط شورای شهر تهران به نام فردی از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و در اردبیل نیز مکان‌هایی به نام امیرحسین فردی نامگذاری خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

همایش نکوداشت امیرحسین فردی در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار