انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

در عرض چندسال تیم هاى بانوان قزوین یکى پس از دیگرى با دست خودى‌ها و با بى مهرى مسئولان از میدان به در شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ شاید تصورش هم برایمان سخت باشد در عرض چندسال تیم هاى بانوان قزوین یکى پس از دیگرى با دست خودى‌ها و با بى مهرى مسئولان از میدان به در شوند تا امروز حسرت روزهایى را بخوریم که بانوان در میدان ورزش مى درخشیدند.

بى تدبیرى مسئولان باعث شد تا بسیارى از ستاره هاى ورزش بانوان قزوین کوله بار سفر به اقصى نقاط کشور ببندند و کیلومتر‌ها آنطرف‌تر درپى اعاده حیثیت ورزشى باشند.

 تیم فوتبال بانوان کاسپین

از تیم فوتسال مدعى کاسپین که شروع کنیم باید بگوییم این تیم سال‌ها در لیگ برتر بزرگى کرد و بسیارى تیم‌ها را زمین گیر، اما کم کاری مسئولان باعث شد خود این تیم هم زمین گیرشود.

انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

هر سالنى بازى، چارچوب شناسى فاطمه اعتدادى «بانوى گل» آن روزهاى کاسپین را در ذهن خود دارد و خیلى سخت یادمان مى رود که این تیم با یک نایب قهرمانى و یک چهارمى براى فوتسال قزوین اعتبارخرید.

اما نداشتن حامی مالی باعث شد ریشه به تیشه این تیم زده شود و اعتدادى که به بانوى گلى او عادت کرده بودیم به همراه آمنه محمودى مربى این تیم سر از دانشگاه آزاد درآورند.

 بلند قامتان بسکتبال

علاوه بر کاسپین تیم بسکتبال بانوان قزوین هم قربانى مشکلات مالى شد تا مسئولان عطاى این تیم را به لقایش ببخشند.

انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

همین امر کافى بود تا مژگان خدادادى و چند باند قامت دیگر از دیارمینودرى فاصله بگیرند و قصه خوشبختى شان را زیر سبد تیم هاى دیگر جستجو کنند.

 هندبال کاسپین

نوبتى هم که باشد نوبت هندبال است و اینجا هم نام کاسپین مطرح مى شود که این تیم هم به سرنوشت تیم فوتسال این باشگاه دچار شد و راه انحلال را درپیش گرفت.

 آرزوی والیبالیست ها

اما این قضیه درمورد والیبال به گونه دیگرى صدق مى کند و بانوان والیبالیست قزوین مجال خودنمایى با تیم شهر خود را پیدا نکردند.

انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

حضور نیافتن تیم بانوان قزوین در لیگ برتر بدجورى در ذوقمان مى زند هرچند در رده هاى سنى قهرمانى کشور در مسابقات حضور داریم و قراراست هیات در لیگ یک هم تیم دارى کند.

 محمودی: به راحتى تیشه به ریشه تیم هاى بانوان مى زنند

آمنه محمودى سرمربى سابق کاسپین و نائب رئیس سابق هیات فوتبال قزوین با انتقاد از نگاه مسئولان به ورزش بانوان مى گوید: حمایت نکردن از ورزش بانوان در قزوین فراگیر شده است و به راحتى تیشه به ریشه تیم هاى بانوان مى زنند.

محمودى با یادى از دوران حضور کاسپین در لیگ برتر فوتسال مى افزاید: این تیم فقط با ٤٠ میلیون تومان هزینه در لیگ برتر فوتسال، نایب قهرمان شد و این درحالیست که حفارى با صرف ٢٠٠-١٥٠ میلیون تومان به عنوان سوم رسید.

وى معتقد است: با انحلال کاسپین فوتسال بسیارى از بازیکنان نابودشدند.

مربى دانشگاه آزاد ادامه مى دهد: هزینه تیمدارى در ورزش بانوان به مراتب کمتر از تیم داری مردان است و با کمى درایت مى توان با هزینه کرد پایین نتایج خوبى کسب کرد و روى سکو قرارگرفت.

محمودى معتقد است، هنوز هم این پتانسیل را داریم تا با کمک مسئولان تیمی منسجم تشکیل دهیم و براى هر حریفى زنگ خطر محسوب شویم.

نبود حامی مالی، بن بست تیمدارى در قزوین

فاطمه خلیلى نایب رئیس بانوان هیات والیبال قزوین در این زمینه معتقد است: با وجود تلاش و تربیت بازیکنان خوب به دلیل مشکلات مالى و نبود اسپانسر براى حضور در لیگ یک و برتر به بن بست مى رسیم.

خلیلى می‌گوید: همین عامل باعث شده است تا فقدان تیم لیگ برترى قزوین مشهود باشد.

وى معتقد است: البته در رده هاى سنى در مسابقات قهرمان کشورى حاضربودهایم و امسال هم شرکت مى کنیم ضمن اینکه تیم لیگ یکى با نام هیات والیبال قزوین آبان ماه در این مسابقات شرکت مى کند.

وى با اشاره به حضور سرمربى قزوینى در راس تیم ملى مى گوید: با حضور اکرم قهرمانى روى نیمکت تیم ملى مى توان امیدواربود در آینده اى نزدیک بازیکنان مستعد قزوین پیراهن این تیم را برتن کنند چانچه هم اکنون ٥ قزوینى به اردوى تیم ملى نوجوانان دعوت شده اند.

خلیلى به انصراف تیم والیبال مردان سپهرالکتریک در لیگ برتر هم اشاره مى کند و مى گوید: این تیم که در کانون توجهات بود به دلیل حمایت نشدن از حضور در لیگ برتر بازماند و قاعدتا بانوان هم در این شرایط و هیاهوهاى سیاسى به دست فراموشى سپرده مى شوند.

 خدادی: ورزش بانوان تحت الشعاع مردان قرارگرفت

مژگان خدادادى نمونه بارز ورزشکاران قزوینى است که بواسطه انحلال تیم لیگ برترى بسکتبال قزوین مجبور شد با پیراهن پالایش نفت آبادان به میدان برود و در این باره مى گوید: با ورود مردان به بسکتبال قزوین چارچوب حمایتى مسئولان شامل حال آن‌ها شد و بانوان به دست فراموشى سپرده شدند.

انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

خدادادى مى افزاید: بازیکنان خوبى در بسکتبال قزوین داریم که به دلیل عدم تیمدارى در تیم هاى مختلف پراکنده شده اند.

وى اضافه کرد: به نظرم هرکس به دنبال مطرح کردن خودش در ورزش بانوان بود و همین قضیه به تیمدارى بانوان لطمه زد.

 اعلایی مقدم: توجه به ورزش بانوان، اولویت اداره کل ورزش و جوانان

عباس اعلایى مقدم سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، اما ورزش بانوان را یکى از اولویت هاى این اداره کل مى داند و مى گوید:در جلسه با روساى ورزش و جوانان شهرستان‌ها مقررشد تا حداقل ٣٥ درصد از اعتبارات به اعزام بانوان به مسابقات مختلف اختصاص یابد که این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه ورزش بانوان است.

انحلال تیم هاى بانوان قزوین با بی مهرى مسئولان

اعلایى مقدم ادامه داد: مناسب سازى اماکن جهت فعالیت ورزشى بانوان هم در دستورکار قراردارد.

وى معتقد است: والیبال و فوتسال از رشته هاى مهم در استان قزوین هستند که در دو بخش مردان و زنان از ظرفیت هاى خوبى برخوردار است و مى توان در آن‌ها تیمدارى کرد که البته هزینه هاى تیمدارى در والیبال همانند بسکتبال و فوتبال سرسام آور است.

این مقام مسئول افزود: حمایتهایمان را از تیم فوتسال پارس نوین قزوین در لیگ یک انجام مى دهیم و باید زمینه را براى حضور مجدد تیم هاى بانوان در لیگ هاى برتر رشته هاى مختلف فراهم کرد.

هزینه تیمدارى در این ورزش بانوان تنها درصد کمى از هزینه تیمداری در بخش مردان را تشکیل مى دهد، مطمئنا با کمى درایت و همت مى توان همانند گذشته در رشته هاى مختلف ورزش بانوان حرف هاى زیادى براى گفتن داشت و پاى بانوان را به ورزش و علاقه‌مندان را به میادین ورزشى بازکرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار