موسوی لارگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

واگذاری مناطق آزاد به وزارت اقتصاد هم چاره ساز نشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال گذشته که سازمان مناطق آزاد تحت پوشش وزارت اقتصادقرار گرفته، هیچ اتفاق مثبتی در بهبود عملکرد این سازمان رخ نداده است.

ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رفتن سازمان مناطق آزاد تحت نظارت وزارت اقتصاد، اظهار کرد: در یک سال گذشته که سازمان مناطق آزاد،تحت پوشش وزارت اقتصادقرار گرفته،هیچ اتفاق مثبتی در بهبود عملکرد این سازمان رخ نداده است.

وی در ادامه افزود:دلیل اصلی انتقال سازمان مناطق آزاد به وزارت اقتصاد این بودکه نماینده ها بتوانند عملکرد این سازمان را از طریق وزیر اقتصاد مورد پرسش و پاسخ قرار دهند.

موسوی لارگانی با اشاره به این موضوع که دبیرخانه شورای مناطق آزاد در ابتدا حاضر به انتقال به وزارت اقتصاد نبود،تصریح کرد:دلیل اینکه ما به این اندازه در مناطق آزادمشکل داریم این است که این مناطق از فلسفه تاسیس خود که توسعه صادرات غیرنفتی بود، فاصله گرفته اند.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت اضافه کرد: مناطق آزاد که قرار بود به دلیل معافیت های مالیاتی، محلی برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی باشد اما اکنون شاهدیم که این مناطق به دروازه واردات کالا و حتی قاچاق تبدیل شده است.

وی در رابطه با نتایج حاصل از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از مناطق آزاد،بیان کرد:من در سه دوره اخیر،نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام و در تمام این سه دوره مجلس کمیته تحقیق و تفحص از مناطق آزاد تشکیل شده اما متاسفانه به دلیل اینکه شامل قانون مرور زمان شده راه به جایی نبرده و نتیجه عملی در پی نداشته است.

لارگانی در پایان با ضروری دانستن اجرای نظارت های بیشتر بر فعالیت مناطق آزاد،تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی باید راهکار ضرب العجلی برای بهبود فعالیت های سازمان مناطق آزاد بیندیشد.

انتهای پیام/

جزییات نتایج عملی تحقیق و تفحص مجلس از مناطق آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار