معین مطرح کرد:

برخورد جدی با متقلبان علمی

رئیس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم از برخورد قاطع با متقلبان علمی در کشور خبر داد.

برخورد جدی با متقلبان علمیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی معین، رئیس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم در حاشيه نخستین برنامه گردهمایی برنامه‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص فعاليت های سازمان يافته ايران در حوزه علم و فناوری اظهاركرد: اين درست است كه فعاليت‌ها در ايران دير شروع شد اما هر وقت مای  را از آب بگيريم تازه است.

رئیس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم در خصوص اين گردهمايی گفت: اولين سالی است كه گردهمايی وسيع در حوزه ترويج علم برگزار می‌شود و در همين راستا از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غيردولتی كه در زمينه ترويج علم فعاليت دارند دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: خوشختانه در اين راستا بر اساس پيگيری‌ها قرار است كه شورای ترويج علم با رسالت ملی تشكيل شود و اين شورا پذيرای همه سازمان‌های دولتی و غيردولتی و دانشگاه‌ها خواهد بود.

معين ضمن خاطر نشان كردن اين موضوع كه هدف اين شورا ایجاد شبكه‌ای از افراد و نهادهای فعال در ترويج علم است، گفت: بايد همه مردم و مسئولان به روز شوند تا با نگاه مبتنی بر علم بتوانيم چالش های جهانی و ملی را برطرف كنيم.

رئیس گردهمایی سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه ترویج علم در خصوص بحث كلاهبرداری و تقلب‌های علمی افزود: در كشوری كه سرانه توليد مقاله بسيار بالايی دارد اين موضوعات چندان اهميت ندارد كما اينكه این درصد بسيار كم است كه در همه كشورها شايد وجود داشته باشد در كشوری مثل ايران كه رشد علمی را به سرعت طی كرده اين امكان تقلب وجود دارد اما به طور قاطع با متخلفان برخورد خواهد شد.

انتهای پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.