«شخصیت‌شناسی در مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته» منتشر می‌شود

کتاب «شخصیت‌شناسی در مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته» اثر منیژه آرمین از سوی انتشارات سوره مهر زیر چاپ است.

منیژه آرمین نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدیدش گفت: کتابی با عنوان «شخصیت شناسی در مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته» را از سوی انتشارات سوره مهر زیر چاپ دارم. این کتاب کاری پژوهشی است که با همکاری خانم دکتر سازور انجام داده‌ام. تشابه و تفاوت  شخصیت‌های کمدی الهی دانته و و مثنوی معنوی  را در این کتاب  مشخص کردیم. در واقع به دیدگاه های دو شاعر در این کتاب نگاه تازه ای کرده‌ایم.

وی افزود: کتاب‌های زیادی درباره مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته نوشته شده که درباره ادبیات و یا صوفی‌گری بوده است. نگاه ما در کتاب «شخصیت‌شناسی در مثنوی معنوی و کمدی الهی دانته» یک نگاه اجتماعی  بوده است. در واقع تأثیری که شخصیت‌ها در مسائل اجتماعی دارند، در این اثر بررسی شده است. این دو شاعر که یکی مسیحی متعصب و دیگری مسلمان بود یک نکته مشترک مهم داشتند؛ نکته مشترک این است که هر دو به رستگاری انسان فکر می‌کنند.

گفتنی است؛ پیش از این رمان «شانزده سال» از این نویسنده توسط سوره مهر منتشر شده است. 
 
«شب و قلندر» اولین جلد این کتاب است كه در سال‌های اخیر منتشر شد. داستان این كتاب، از اواخر دوره قاجار شروع می‌شود و تا دوران مشروطه را در بر می‌گیرد. جلد دوم آن نیز «شباویز» نام داشت كه در فضای سال‌های مشروطه تا سال 1304 می‌گذرد و جلد سوم «شانزده سال» نام دارد كه به دوران رضاشاه اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام/
 

منیژه آرمین کتابی جدید منتشر می‌کند

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار