روضه رضوان را درشهر آیین‌های عاشورایی نظاره گر شوید

نوش آباد شهر آیین های عاشورایی با روضه رضوان وقایع تاریخی و حماسي کربلا را بازسازی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نمایشگاه "روضه رضوان" با 25 غرفه و ابعاد واقعی نمونک ها در مجموعه فرهنگی مذهبی خیمه گاه حسینی نوش آباد همه روزه تا پایان ماه صفر پذیرای علاقمندان به فرهنگ عاشورا است.

این نمایشگاه عاشورایی به‌ وسعت 1600 مترمربع و با همت یک تیم 100 نفره از جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بويژه اباعبدالله الحسین(ع) از روز اول محرم گشایش یافته است.

نقل راویان صوتی در هر غرفه همراه با بازآفرینی واقعه تاریخی عاشورا و مصائب ائمه اطهار در این نمایشگاه حال و هوای معنوی و تاثیرگذاری بر بازدید كنندگان بویژه کودکان و جوانان دارد بطوریکه هر بیننده ای از دیدن آن اشک از دیدگان بر سراچه دل می ریزد.

نمایشگاه روضه رضوان با راهنمايي و كارشناسي مشاوران مذهبي و همکاری مسوولان هيات حسيني شهر نوش آباد و کمک‌های خیرین و مردمی بسیار جذاب و منقلب‌کننده وقایع کربلا را از ابتدای حرکت امام حسین علیه السلام با حج نيمه تمام در مکه بازسازی کرده‌است.

تجسم ملموس و محسوس سوگ عظيم شهادت حضرت امام حسین (ع) و اسارت اهل بيتش، بازگويي تمامی مظلومیت وحقانیت اباعبدالله در مقابل دنياي ظلم و جور یزیدیان، تجلي و تبلور تمامی ارزشها در برابر ضد ارزشها و بيان فضايل اهل بيت(ع)، نهادينه كردن فرهنگ عاشورايي و حماسه حسيني همچون فداكاري و ايثار ،شهادت طلبي، صبر و رضايت در راه خدا ،آزاد مردي و آزاد زيستن، مبارزه با ظلم و بطلان كفر و نپذيرفتن زندگي همراه با ننگ و ذلت در هر دوره و عصر پیام هایی است که با مشاهده هر غرفه به بازدید كنندگان انتقال و الهام داده می شود.

بازسازي وداع امام حسین علیه السلام با قبر پیامبر(ص)، خطبه حضرت ابوالفضل علیه السلام هنگام خروج از مکه، شهادت حضرت مسلم (ع) و پرتاب پیکرش از بالای دارالاماره،  نوازش دختر مسلم توسط امام هنگام شهید شنیدن خبر شهادت پدر، شهادت میثم تمار در کوفه، نحوه سقایی و شهادت حضرت عباس در کنار علقمه و شبه سرداب حرم حضرت ابالفضل با الهام از نمونه واقعی آن در وصف شرمندگی آب به دور قبر آن حضرت تعدادی از غرفه‌های ديدني و حزن‌آور این نمایشگاه است.

شبه ضریح شش‌گوشه، مرقد حبیب‌بن‌مظاهر، قتلگاه و شبه مقام 72 تن، کودکی اباعبدالله(ع) با دعای باران برای کوفیان، پیاده شدن حضرت زینب(س)از محمل با همراهی جوانان بنی هاشمی، نحوه شهادت حضرت علی اصغر(ع)، شهادت طفلان حضرت زینب (س)، خواندن نماز شب آن حضرت در شب یازدهم، گودی قتلگاه، تل زینبیه،شهادت حضرت قاسم وعلی اکبر (ع)، عصر عاشورا و اسارت اهل بیت علیهم السلام اجمعین وخرابه شام وشهادت حضرت رقیه (س) از دیگر غرفه‌های نمایشگاه روضه رضوان است.

غرفه يادبود 120 شهيد نوش آباد و  خیمه مهدویت همراه با نمایشگاه عکس مراسم آیینی نوش آباد در محرم در کنار عرفه فروش محصولات فرهنگی نیز به نمایشگاه تبرک و معنویت خاصی بخشیده است.

بازسازی پل صراط و عبور از روی جهنم و ورود به بهشت متفاوت‌ترین و جالب‌توجه‌ترین غرفه‌این نمایشگاه در تبلور این محتوا که امام حسین(ع) باب نجات، هدایت و رستگاری است.

غرفه پخت نان «عباسعلی» نذری سنتی نوش‌آبادی‌ها در محرم در کنار نمایشگاه نیز به صورت داغ و تازه برکت و جذابیتی دیگر در این نمایشگاه است.

شایان ذکر است: نمایشگاه "روضه روان" همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب تا پايان ماه صفر در مجموعه فرهنگی مذهبي خیمه گاه حسینی جنب گلزارشهدای شهر در آستان امامزاده محمد بن زيد ابن علي ابن ابي طالب (ع) شهر نوش آباد واقع در انتهاي بلوار محرم جنب مجموعه فرهنگی مذهبی علقمه پذيراي

علاقه‌مندان است.

شهرنوش آباد با پیشینه تاریخی و باستانی 7هزارساله باجمعیت 12هزارنفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب آران وبیدگل در استان اصفهان واقع شده است که سابقه غنی و فعالی در برپایی آیین‌های سنتی مذهبی و مراسم ایام موالید و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام اجمعین بویژه در ماه‌های محرم،صفر، رمضان و  ایام فاطمیه دارد.

تعزیه خوانی،  کشته برداری،  سقایی خوانی و آیین کتل برخی از این آیین های عاشورایی است.

 

انتهای پیام/م 

بازسازی وقایع کربلا با"روضه رضوان" در نوش آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
عالی بود