رای الیوم گزارش داد:

ایران درسی به ترامپ و طرفدارانش خواهد داد که آن را فراموش نکنند/ هیبت پوشالی آمریکا در حال نابودی است

بعد از سخنرانی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور به سبب دمدمی مزاج بودن رئیس‌جمهورش شاهد سخت‌ترین روزها خواهد بود.

ایران درسی به ترامپ و طرفدارانش خواهد داد که آن را فراموش نکنند/ هیبت پوچالی آمریکا در حال نابودی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه رای الیوم چاپ لندن، در یادداشتی با اشاره به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نوشت: برای اولین بار رئیس جمهور آمریکا خود را در برابر انزوای بین المللی دید و یک سخنرانی خنده دار ایراد کرد که بدون شک ساخته و پرداخته لابی صهیونیست ها بود و همپیمان سعودی ترامپ نیز از قبل پول این سخنرانی را به وی داده بود که نحوه استقبال صهیونیست ها و سعودی ها از سخنان ترامپ این مسئله را تاکید می کند.

سخنرانی بی محتوا و معیوب ترامپ ماهیت دوره آینده را مشخص نکرد بلکه میزان دستپاچگی وی را از دستاوردهای توافق هسته‌ای نشان داد. دستاوردهایی که دورویی آمریکا را فاش کرد و چهره پاک ایران را نشان داد، چهره ای که استکبار جهانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای خدشه دار کردن آن تلاش می کند. سخنرانی ترامپ همچنین بر شکست و تسلیم شدن وی در برابر انقلاب ایران صحه گذاشت. سخنرانی ترامپ مغلطه های بسیاری داشت که آنها را انکار نخواهیم کرد و پاسخ ایران به این مغلطه ها کافی است. مغلطه های ترامپ به خودش بازگشت و اوضاع آنطور که وی می خواست پیش نرفت.

نویسنده ادامه داده است: اما می توانیم با نتایج صحبت های ترامپ چشم اندازهای مرحله آینده را پیش بینی کنیم. صحبت های او مردم ایران را بیش از پیش متحد کرد و باعث شد در سطح بین المللی کشورها به صورت کم نظیری در کنار ایران قرار بگیرند، همچنین صحبت های ترامپ نقش و جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران را تقویت کرد و در حالی که شاهد خواهیم بود به سبب این صحبت ها محبوبیت ترامپ بیش از پیش کاهش خواهد یافت. همانگونه که در آخرین نظرسنجی ها محبوبیت ترامپ به چهل و شش درصد رسیده است و هم اکنون هم شاهد دودستگی در سطح سیاسی و رسانه ای آمریکا و حتی داخل حزب ترامپ هستیم و آمریکا به سبب دمدمی مزاج بودن و حماقت ترامپ در انزوای بین المللی قرار خواهد گرفت و شاهد سخت ترین روزهایش خواهد بود. در نتیجه ما در برابر مرحله سقوط هیبت بین المللی آمریکا قرار داریم و مواضع اروپا بعد از سخنرانی ترامپ حاکی از آن است که آمریکا دیگر در موضعی نیست که شرط‌هایش را به دیگران دیکته کند و رهبری جهان را در دست بگیرد.

این مواضع اروپا در راستای موضع ترامپ که ضربه ای سخت به همپیمانان خود زد قرار ندارد، همپیمانانی که توافق هسته ای را تایید کرده بودند. آنچه احتمال سقوط هیبت ساکن کاخ سفید را بیشتر می کند پاسخ ایران است که قاطع و کاملا واضح بود و بیان می کرد که توافق هسته ای به همان شکلی که هست باقی خواهد ماند و بر اساس تمایلات ترامپ تغییر نخواهد کرد و ایران به توسعه توانایی نظامی و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد. پاسخی که برگه های ترامپ را بر هم زد؛ زیرا راهبرد جدیدی که ترامپ وعده اش را داده بود هیچ نکته جدیدی برای ایران نداشت. رئیس جمهور آمریکا توافق هسته ای را لغو نکرد اما آن را در زمین کنگره انداخت؛ کنگره ای که توافق هسته ای را به همین شکلی که هست باقی خواهد گذاشت. در نتیجه موضع ترامپ تاثیری برای توافق هسته ای نخواهد داشت و فقط جنجالی است برای راضی کردن سعودی ها و اسرائیلی ها.

نویسنده ادامه داده است: موضوع ایران فقط توافق هسته ای نیست و در صحبت های ترامپ هم این مسئله را لمس کردیم. او توافق هسته ای را به موشک های بالستیک، حزب الله و انقلاب اسلامی مرتبط کرد و از این رو می فهمیم موضع گیری ترامپ در راستای محدود کردن بازوان ایران در منطقه است زیرا معتقد است بازوان ایران چالشی اصلی برای او (ترامپ) به وجود آورده و طرح خاورمیانه بزرگ را که رویای آمریکا و همپیمانانش بود از بین برده اند. اما ایران درسی به ترامپ و طرفدارانش خواهد داد که آن را فراموش نخواهند کرد همانگونه که به رؤسای جمهور سابق آمریکا و طرفدارانشان این درس داد. ایران امروز با رهبری خود، متفکرانش، دانشمندانش و مردمش، با لیاقت و درایت کامل توانست خود را به عنوان رقیبی قابل توجه و شایسته خود را معرفی کند.

نویسنده در پایان نوشته است: آنگونه که برخی نگران هستند، جنگ جهانی سوم رخ نخواهد داد؛ زیرا نه عنصر زمان نه مکان، هیچ کدام برای خطرپذیری جنگ مناسب نیست اما آنچه گفته شد به این معنا هم نیست که مرحله کنونی خالی از رفتارهای کودکانه و دمدمی مزاج خواهد بود، رفتارهایی که ممکن است که اوضاع را تغییر دهد اما نه آنگونه که ترامپ محاسبه کرده است.

انتهای پیام/

 

شکست سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
بنازم به غیرت ایران تا همین الان هم هیبت آمریکا ۱۰۰% شکسته شده. تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
عالی بود ترامپ حیثیت نداشته امریکا هم برباد میدهد سخنانش بیشتر شبیه عربده کشی میماند
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۰۰:۱۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
عالی بود ترامپ حیثیت نداشته امریکا هم برباد میدهد سخنانش بیشتر شبیه عربده کشی میماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Germany
حاج امیر
۱۹:۴۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
احسنت...
آخرین اخبار