خطر ابتلا به عارضه خشکی چشم در اثر کار طولانی با لپ تاپ‌

یک متخصص چشم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بر اثر کار طولانی‌ با لپ‌‌تاپ‌ کمتر پلک می‌زنیم و این امر سبب خشکی این عضو می‌شود.

خطر ابتلا به عارضه خشکی چشم در اثر کار طولانی با لپ تاپ‌محمد‌ طاهری‌ متخصص چشم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: استفاده از‌ لوازم آرایشی و بهداشتی‌ برای قسمت مژه می‌تواند جلوی ترشح‌ اشک‌ را گرفته و همین مسئله‌ موجب خشکی‌ چشم‌ و بروز‌ عارضه‌هایی مانند قرمزی‌ و سوزش‌ و درد چشم در افراد می‌شود.

وی بیان کرد: افراد برای‌ جلوگیری‌ از آسیب‌ چشم در برابر نور آفتاب باید از عینک‌های آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنند زیرا در غیر این صورت‌ و در طولانی مدت آسیب جدی به چشم‌ وارد می‌شود که نتیجه آن کاهش بینایی‌ این عضو حیاتی‌ می‌شود.

تاثیر منفی تلفن همراه به چشم افراد

 طاهری‌ عنوان کرد: از نظر کارشناسان‌ و صاحب‌ نظران‌ تلفن‌ همراه یکی از وسایل‌ بسیار آلوده‌ محسوب می‌شود و هنگامی که افراد در حین‌ کار با گوشی همراه چشمشان‌ را مالش‌ می‌دهند این کار باعث‌ عفونی شدن سطح‌ چشم و بروز‌ قرمزی‌ و حتی درد می‌شود.

به ازای هر 20 دقیقه کار با رایانه‌ 20 ثانیه‌ به منطقه‌ای در دور دست‌ نگاه کنید

 وی تأکید کرد: هنگامی که افراد برای مدت طولانی‌ به لپ تاپ‌ و یا کتاب خیره‌ می‌شوند این کار سبب‌  شده کمتر پلک زده و در نتیجه سطح چشم‌ دچار خشکی‌ می‌شود درهمین راستا برای جلوگیری ازاین عوارض کارشناسان‌ و متخصصان معتقدند‌ که به ازای‌ هر 20 دقیقه کار با رایانه و یا لپ‌تاپ باید 20 ثانیه‌ به منظره‌ای در دور دست نگاه کرده تا دچار خشکی‌ چشم و سایر عوارض‌ نشوند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، چشم ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار