مطالبات گندم کاران پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مطالبات گندم کاران تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۴۹ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است و مابقی آن تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

متقی فرد گفت: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان پول گندم کشاورزان پرداخت شده است و حدود ۱۴۰ میلیارد تومان باقی مانده است .

به گفته وی، امسال ۲۱۴ هزار تن گندم برای سیلو و ۱۰ هزار تن گندم بذری از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات راهبردی همچون گندم، جو و کلزا اشاره کرد و افزود : جهادکشاورزی با برنامه ریزی مناسب درصدد افزایش ضریب خود اتکایی محصولات استراتژیک است.

متقی فرد  اضافه کرد: برای رسیدن به ضریب خود اتکایی در محصولات استراتژیک باید عوامل کشت و تولید همچون کود، بذر و نهاده‌های کشاورزی به موقع تامین و توزیع شود.

وی با بیان اینکه؛ در حوزه سلامت و امنیت غذا باید محصولات کشاورزی سالم تولید شود ، گفت : تولید محصولات سالم یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های جهاد کشاورزی است که باید در زمینه توسعه اینگونه محصولات، کشاورزان ترغیب شوند.

متقی فرد تاکیدکرد: در اقتصاد کشاورزی باید محصول تولیدی بدون واسطه و یا با حداقل واسطه به دست مصرف کننده برسد تا سود حاصل از آن به کشاورزان برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر لزوم اهمیت پیاده سازی الگوی مناسب کشت مطابق با اقلیم مناطق استان تاکید کرد.

انتهای پیام/

پرداخت مطالبات گندم کاران تا دو هفته دیگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار