الویت برنامه شیلاتی کشور

پرورش ماهی در قفس‌های دریایی توسعه می‌یابد

پرورش ماهی در قفس‌های دریایی یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی برای توسعه بازارآبزیان شیلات ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری وتوسعه بازارآبزیان شیلات ایران در جلسه هم اندیشی با پرورش دهندگان ماهی (قفس‌های دریایی)، گفت: بازار آخرین بخش زنجیره تولید است و تمامی فعالیت‌های آبزی پروری باید در بازار به نتیجه برسند.

وی با بیان اینکه نگاه شیلات به بازار آبزیان نگاه علمی و اصولی است، افزود: استان‌های که توانستند بازاریابی رابه شکل اصولی تعقیب کنند، موفقیت‌های خوبی در فروش محصولات داشتند.

حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران نیز در این نشست گفت: پرورش ماهی در قفس‌های دریایی یکی از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تقاضا‌ها برای سرمایه گذاری در این بخش، توسعه آن یکی از اولویت‌های شیلات این استان بوده و تولید ماهی به این روش نقش مهمی درر ونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

وی شناسایی بازار‌های هدف برای ایجاد تعادل بین تولید و بازار، ضرورت تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی در قفس‌های دریایی، برخورداری تولیدکنندگان ماهی از مشوق‌های بسته حمایتی دولت را ازجمله اقدامات مهم برای توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی برشمرد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: شیلات مازندران با همکاری نیرو‌های یگان حفاظت منابع آبزیان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز، به یاری آبزی پروران ماهی در قفس‌های دریایی خواهد آمد.

رستمی گفت: مبارزه باصیادان غیرمجاز در کنار جایگاه‌های قفس، فراهم کردن شرایط بهتر برای صادرات ماهیان تولیدی، ایجاد مشوق‌های صادراتی برای محصولات آبزی و پیگیری این موارد از جمله نظرات و پیشنهادات پرورش دهندگان ماهی (قفس‌های دریایی) در این نشست بود.

وی افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ تن ماهی استخوانی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان پارسال از دریای خزر در مازندران صید و روانه بازار سراسر کشور شد. طول سواحل مازندران ۳۳۸ کیلومتر است.

انتهای پیام/آ

گسترش پرورش ماهی در قفس دریا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.