مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

۸ اثر تاریخی ابیانه و چادگان ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: طرح تهیه پرونده ثبتی ۷ اثر تاریخی در روستای ابیانه و یک اثر تاریخی در چادگان برای ثبت ملی این آثار به تصویب رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری با تاکید بر لزوم ساماندهی ورود انبوه گردشگران به روستای ابیانه، اظهار داشت: تلاش داریم تا با تدوین طرح جامع گردشگری روستای ابیانه، از یکسو از آثار منحصر به فرد تاریخی این روستا حفاظت کرده و از سوی دیگر به دنبال بهره‌مندی هر چه بهتر گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی این روستای تاریخی هستیم.

وی تاکید کرد: در راستای حفاظت از میراث گران سنگ و غنی روستای ابیانه، امروز وضعیت ۷ اثر تاریخی در این روستا که داخل عرصه ثبتی ابیانه بوده بررسی و با اکثریت آراء طرح تهیه پرونده این آثار برای ارسال به شورای عالی ثبت ملی آثار تاریخی کشور به تصویب رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان ارشد شورای ثبت آثار تاریخی استان اصفهان بر اساس این مصوبه ،پرونده‌های خانه‌های تاریخی حکیم زاده، میرزائی(ماه پری)، ابوالقاسمی، حسن نعیمی، میرزائی و همچنین بنای تاریخی چهار صفه خانقاهی و مسجد یوسمان را برای ثبت ملی این آثار تهیه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در نشست امروز وضعیت خانه تاریخی علی قلی نیز در شهر چادگان بررسی و طرح تهیه پرونده آن برای ثبت ملی به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.