مطهرنیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افول آمریکا با خروج از تعهدات بین‌المللی

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:یک اشتباه فاحش ترامپ می‌تواند منجر به سقوط هژمونی آمریکا شود.

افول آمریکا با خروج از تعهدات بین‌المللی/ آمریکا پرچم‌دار ساختار شکنی در جهان به رهبری ترامپ شده استمهدی مطهرنیا کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خارج شدن ترامپ از چندین تعهد بین‌المللی به صورت پی‌درپی و کمرنگ شدن نقش هژمونیک آن در مسائل بین‌المللی، اظهار کرد: ترامپ در ساختارشکنی نسبت به سایر کشورهای جهان دست پیش گرفته است، قبل از آنکه آمریکا در مورد نهادهای بین‌المللی اظهار نظر کند، مخالفان آمریکا به ساختارهای بین‌المللی با نگاهی منفی می‌نگریستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در اتاق‌های فکر ایالت متحده آمریکا این نگرش جهانی نسبت به نهادهای بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و اکنون آمریکا پرچم‌دار ساختار شکنی در جهان به رهبری ترامپ شده است.

همچنین بیان کرد: جهان به طور پرشتاب در حال میکرو شدن و نیازمند ساختارهای جدید است، به طوریکه آمریکا به نام یک دولت ساختار شکن با چهره‌ای جدید وارد عرصه بین‌المللی شده است.

وی با بیان اینکه هر چند ساختارشکنی که ترامپ در پیش گرفته است، با برنامه و یا بدون برنامه باشد، تصریح کرد: این کشور با شکستن ساختارهای جهان کنونی سعی می کند برای دهه های آینده نیرو گیری کند.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به در پیش گرفتن چنین سیاستی از سوی ترامپ شک داشت، زیرا جهان کنونی آشوبناک است. که در آن مولفه و پدیده های کم ارزش می‌توانند تأثیرات به سزایی را بر جای بگذارند.

مطهرنیا تأکید کرد: یک اشتباه فاحش ترامپ می‌تواند منجر به سقوط هژمونی آمریکا شود. زیرا رقبا از این اشتباه فاحش برای پایین کشیدن آمریکا از سریر قدرت جهانی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/


آمریکا پرچم‌دار ساختار شکنی در جهان به رهبری ترامپ شده است

آمریکا به هیچ عنوان به قوانین بین‌المللی پایبند نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار