مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد:

بخشش 90 درصدی جرائم مالیاتی بخش صنعت

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: با توجه به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی از ادارات امور مالیاتی خواسته‌ایم تا حداکثر 90 درصد جرائم مالیاتی بخش صنعت را ببخشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مراد امیری  امروز در نشست مشترک با حضور 50 نفر از مدیران واحدهای صنعتی مورچه‌خورت شهرستان شاهین‌شهر و میمه در این شهرک صنعتی اظهار کرد: ادارات امور مالیاتی استان اصفهان در صورت درخواست مؤدیان مالیاتی، مالیات بر ارزش‌ افزوده را تا حداکثر 6 ماه قسط‌بندی می‌کنند.

وی با قدردانی از ابتکار نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی به دلیل برگزاری این جلسه افزود: با توجه به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی از ادارات امور مالیاتی خواسته‌ایم تا حداکثر 90 درصد جرائم مالیاتی بخش صنعت را ببخشند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به ادارات امور مالیاتی توصیه کرده‌ایم در صورتی‌ که بر سر نرخ مالیات با مدیران واحدهای صنعتی به عدد واحدی نرسیده‌اند، بر اساس توافق و رضایت از بخش تولید مالیات دریافت کنند، هم‌چنین در صورتی‌ که فعال اقتصادی به مبلغ مالیات محاسبه‌شده خود اعتراض دارد می‌تواند به هیأت‌های بدوی مراجعه کند.

وی با رد این موضوع که نرخ مالیات در سال‌های رکود اقتصادی بیشتر نشده است، تصریح کرد: اگر فرار مالیاتی فعال اقتصادی ثابت شود، اداره‌های مالیاتی بر اساس تنظیم متمم جدید از فعال اقتصادی مالیات دوباره دریافت می‌کنند.

امیری این نوید را به مدیران بخش تولید داد که به‌ زودی ابلاغیه قانون نحوه هزینه بخشی از مالیات بر ارزش‌ افزوده در شهرک‌های صنعتی به اداره‌های امور مالیاتی استان اصفهان ارسال خواهد شد.

وی از شرکت‌های تولیدی خواست در صورتی‌ که طلب مالیاتی دارند در اسرع وقت به اداره‌کل امور مالیاتی استان اصفهان مراجعه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه کشور به سمت شفافیت مالیاتی حرکت می‌کند، ابراز داشت: مالیات از بخشی از تراکنش‌های بانکی فعالان مالیاتی محاسبه می‌شود که برای کارشناس امور مالیاتی ناشناخته باشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.