مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند؛

دستگاه‌های اجرایی سهم ۳ درصدی استخدام معلولان را اجرا نمی‌کنند

مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند گفت: دستگاه‌های اجرایی سهم ۳ درصدی استخدام معلولان را اجرا نمی‌کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شرفی،مدیر بهزیستی شهرستان بیرجند ظهر امروز در شورای ساماندهی سالمندان و کمیته مناسب سازی بهزیستی شهرستان بیرجند گفت : در زمینه اجرای قانون جامع از حمایت معلولان مشکل داریم و دستگاه‌های اجرایی سهم ۳ درصدی استخدام معلولان را اجرا نمی‌کنند که این مهم باید ریشه‌یابی شود تا به نتایج بهتری دست یابیم .

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی مختص معلولان نیست و همه افراد ناتوان در زمینه‌های مختلف را در بر می‌گیرد،افزود: دستگاه‎های متولی باید نسبت به نیازها و مشکلات این قشر توجه داشته و مباحث مربوط به مشکلات این قشر را با اتخاذ تدابیر مناسب بررسی و مرتفع کنند.


شرفی بر لزوم مشارکت شهرداری در زمینه مناسب‌سازی فضاهای شهری تأکید کرد و گفت: متأسفانه با وجود اینکه در برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناسب سازی انجام نشده است، پایان کار داده می‌شود.

وی افزود: مناسب سازی روستاهای اطراف شهر بیرجند مانند چهکند، امیرآباد، حاجی آباد و دستگرد در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای طرح باز آفرینی شهری در بیرجند

رونقی ،معاون عمرانی فرمانداری بیرجند نیز در این جلسه گفت: در طرح باز آفرینی شهری ،محلات هدف در بیرجند تعریف شده اند و یک بخش و عنصر اصلی آن،برنامه های اجتماع محور است.

وی با بیان اینکه در این طرح ،مردم مشارکت جدی دارند، افزود:در این طرح،خانه های محله وجود دارد و سعی شده است که از ظرفیت مساجد استفاده شود.


معاون عمرانی فرماندار بیرجند با بیان اینکه سالمندی،یک بحث جدی است،گفت:روز به روز بر جمعیت سالمند کشور و استان افزوده می شود و بر کسی پوشیده نیست که سالمندان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که اگر به جای خودش حل نشود،معضلات و آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت.


رونقی افزود:بحث سالمندی نیازمند برنامه ریزی جدی در حوزه های مختلف است که به دقت بایستی مورد توجه قرارگیرد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر معلولان در بیرجند و کمبود وسایل نقلیه برای معلولان در این خصوص، گفت:فضاهای اداری ما دارای اشکالات و نواقصی است ولی مقرر شده که اعتباراتی گرفته شود و این جشنواره به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.