برگزاری همایش ادبی دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور در گتوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری همایش ادبی 'در کوچه آفتاب' ویژه دهمین سالگرد در گذشت قیصر امین پور در گتوند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: آئین دهمین سالگرد درگذشت دکتر قیصر امین پور، شاعر نام آشنای انقلاب و دفاع مقدس امسال با برنامه های متفاوت تر و در شان این شاعر گرانقدر در زادگاهش گتوند برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: شعرا، نویسندگان و شخصیت های مهم در حوزه شعر و ادبیات کشور برای شرکت در دهمین همایش شعر در کوچه آفتاب دعوت شده اند.

جوروند با بیان اینکه اشعار قیصر بسیار تاثیر گذار بوده اما مغفول مانده اند اذعان داشت: آئین بزرگداشت قیصر امین پور با محور شعر قیصر برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین در خصوص ملی برگزار کردن سالگرد قیصر امین پور با تاکید بر برگزاری برنامه متفاوت تر از سال های گذشته در گتوند تصریح کرد: برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر شخصیت های ملی و فرهنگی کشور در این آئین پیگیری لازم در حال انجام است.

این مقام مسئول گفت: قیصر به عنوان شخصیتی مهم و اثر گذار در فرهنگ و ادب کشور باید با برگزاری ویژه برنامه های گوناگون بیش از پیش معرفی شود.

قیصر امین پور متولد شهرستان گتوند 8 آبان ماه سال 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند در شمال خوزستان به خاک سپرده شد.

گل ها همه آفتابگردانند، تنفس صبح و در کوچه آفتاب، آینه های ناگهان و دستور زبان عشق از مجموعه های شعر این شاعر برای بزرگسالان هستند.

انتهای پیام/گ

برگزاری دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور در گتوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار