حرکت موج جدیدی از آوارگان مسلمان روهینگیایی به سوی بنگلادش

هزاران مسلمان روهینگیایی دیگر که از بیم خشونت گسترده نظامیان میانمار گریخته اند، وارد بنگلادش شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از مقامات محلی بنگلادش گفت: موج جدیدی از آوارگان روهینگیایی به سمت بنگلادش در حرکت هستند و از یکشنبه تاکنون بیست هزار روهینگیایی پیاده یا با قایق از چندین نقطه وارد بنگلادش شده‌اند.

هم اکنون نیم میلیون روهینگیایی در شرایط نامناسبی در اردوگاه‌های بنگلادش زندگی می‌کنند که چند برابر ظرفیتشان آواره در آن اسکان دارد. شاهدان می‌گویند موج جدیدی از آوارگان در روز‌های پایان هفته گذشته به سمت مرز با بنگلادش به راه افتادند.

عکاسی از خبرگزاری آسوشیتدپرس ستون‌هایی از هزاران روهینگیایی مشاهده کرده است که کیلومتر‌ها در مسیر منتهی به گذرگاهی مرزی در طول رودخانه‌ای در شمال بنگلادش امتداد پیدا کرده بودند.


بر اساس آمار سازمان ملل متحد از زمان آغاز خشونت‌ها در بیست و پنجم اوت، پانصد و سی و هفت هزار آواره روهینگیایی وارد بنگلادش شده اند.

سیل آوارگان در هشت هفته گذشته به استثنای وقفه‌های کوتاه، استمرار داشته است. آوارگانی که به تازگی وارد شده اند روایت‌های باورنکردنی از حمله‌های نیرو‌های ارتش و اوباش بودایی به خانه هایشان تعریف می‌کنند. سازمان ملل خشونت علیه مسلمانان در ایالت راخین میانمار را «نمونه تمام و کمال از پاکسازی قومی» توصیف کرد.

آوارگان تازه وارد به بنگلادش می‌گویند به آن‌ها گرسنگی داده اند تا مجبور به ترک خانه هایشان شوند. زنی در این باره گفت: «دو شب پیش با دشواری فراوان پس از هشت روز به اینجا رسیدیم.» برخی آوارگان می‌گویند نیرو‌های مرزی بنگلادش به آن‌ها اجازه ندادند به سمت اردوگاه‌ها حرکت کنند و مجبور شدند شب را در فضای باز سپری کنند.

 

انتهای پیام/

 

فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش همچنان ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار