مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی:

۳۹۳ مکان ورزشی در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ۳۹۳ مکان ورزشی در آذربایجان غربی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۳۹۳ مکان ورزشی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۶ زیرساخت ورزشی در روستا‌ها و ۲۶۷ مکان ورزشی در مناطق شهری قرار دارد.

عبدالله چمن گلی با اشاره به آمار تفکیکی احداث مکان‌های ورزشی در این استان از سال ۱۳۹۲ شمسی تاکنون، ادامه داد: پنج سالن ورزشی در شهرستان‌های خوی، میاندوآب و ارومیه با ۳۲ هزار و ۸۸۵ مترمربع مساحت و ۲۹ هزار و ۷۷۴ میلیون ریال هزینه در سال ۱۳۹۲ به بهرده برداری رسید.

وی ادامه داد: هفت سالن ورزشی در شهرستان‌های سردشت، ارومیه، خوی، پیرانشهر و نقده با ۳۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع مساحت و ۳۷ هزار و ۸۲۰ میلیون ریال هزینه در سال ۱۳۹۳ شمسی افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۲ سالن ورزشی نیز در شهرستان‌های پیرانشهر، ارومیه، میاندوآب، مهاباد، سلماس، شوط، سردشت و بوکان با ۸۸ هزار و ۵۸۶ مترمربع مساحت و ۲۰۱ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه در سال ۱۳۹۴ شمسی به زیرساخت‌های ورزشی این استان اضافه شد.

چمن گلی افزود: هشت سالن ورزشی با ۱۰ هزار و ۴۵۲ مترمربع مساحت و ۴۳ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه نیز طی سال گذشته در شهرستان‌های چایپاره، مهاباد، شاهین دژ، میاندوآب، اشنویه، سردشت، ارومیه و بوکان به بهره برداری رسید.

به گفته وی ۶ سالن ورزشی در شهرستان‌های ارومیه، شوط، میاندوآب، خوی و تکاب با ۱۳ هزار و ۴۱۷ مترمربع مساحت و ۳۰ هزار و ۹۳ میلیون ریال هزینه در نیمه نخست سال جاری افتتاح شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۶۵۴ هیات ورزشی در ۱۷ شهرستان این استان فعالیت دارد، اظهار کرد: ۹۰ هزار و ۱۱۲ ورزشکار در این هیات‌ها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.

عبدالله چمن گلی افزود: آذربایجان غربی در بخش ورزش‌های همگانی و راه اندازی پایگاه قهرمانی رتبه اول کشوری را در اختیار دارد و در ۲۶ هیات فعال استانی جزو رتبه‌های اول تا دهم کشوری است.

انتهای پیام/م

بهره برداری از ۳۸ مکان ورزشی آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.